رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در مورد راهپیمایی محوری مانند روز قدس و 22 بهمن، مصلحت نیست دو راهیپمایی داشته باشیم زیرا از نظر تقسیمات شهری هم، پردیسان یکی از مناطق شهر قم محسوب می‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، نصرت‌الله لطفی دوشنبه شب در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ساختمان اداری ستاد نماز جمعه قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه در حرم برای گروهی از مردم مناسب است ولی مصلحت کلی شهر و رفاه عام مردم ایجاب می‌کند که شاهد برگزاری نماز جمعه در مصلی قدس باشیم.


وی افزود: برگزاری نماز جمعه در حرم مطهر به ویژه در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز محدودیت‌هایی برای زائران و مسافران به وجود می‌آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: امسال حساسیت‌های خاصی بر این مقوله مترتب شده‌اند.

وی ادامه داد: شیطنت‌های زیادی پس از جریان سوریه از سوی جریان استکبار علیه عراق صورت می‌گیرد و این امر به یقین توطئه‌ای مشترک از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان عربی منطقه‌ای آنهاست تا در حاشیه حملات داعش، رژیم صهیونیستی در حاشیه امن به سر ببرد.

لطفی داعش را تهدیدی برای جهان اسلام دانست و گفت: همه این توطئه‌ها در اتاق فکری در آمریکا تدارک دیده می‌شوند تا در نهایت امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه برخی گروه‌ها در عراق اقدامات نابخردانه‌ای در راستای نقشه‌های استکبار جهانی داشته‌اند تصریح کرد: در این شرایط حساس باید اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد تا توجه مردم به فلسطین کم نشود.

وی افزود: باید از فرصت باقیمانده تا روز 27 ماه رمضان که روز قدس هم هست از ظرفیت همه نهادها بهره ببریم و اگر عملکرد خوبی داشته باشیم، مردم هم توجهی به مشکلاتی مانند گرما و تشنگی نخواهند داشت و به میدان خواهند آمد؛ باید بر ضرورت حضور پررنگ‌تر مردم در صحنه در سال جاری تاکید کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با حضور گسترده مردم ایران و محور قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، نقشه‌های دشمنان مبنی بر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر راهپیمایی در قم جزو دستور کارهای این جلسات خواهد بود خاطرنشان کرد: در شهرهای تابعه به تناسب شرایط و موقعیت‌های همان شهرها مسیر تعیین می‌شود.

لطفی با اشاره به تغییر مسیر راهپیمایی مردم در قم در روز قدس سال گذشته، گفت: روز قدس در حقیقت اعلام حضور ملت ایران در صحنه است؛ از 10 نقطه شهر مردم با زبان روزه به میدان مطهری می‌آیند تا اجتماع اولیه در آنجا صورت بگیرد، یک فرض پیمودن مسیر قبلی از خیابان اراک، پل حجتیه، چهار راه شهدا، خیابان ارم و در نهایت رسیدن به حرم مطهر است ولی سال گذشته مسیر از میدان مطهری، خیابان آذر، چهارراه بازار و از آنجا به سمت حرم تعیین شد تا مراعات حال روزه‌داران در گرمای تابستان بشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: اگر امسال هم بتوانیم با همکاری جهاد کشاورزی، شهرداری و دیگر نهادها، دستگاه‌های پاشیدن آب و گلاب را در چند نقطه تدارک ببینیم، رضایت‌مندی بیشتر راهپیمایان را در گرمای تابستان قم شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری دیدارهایی با مراجع تقلید از سوی اعضای ستاد مرکزی انتفاضه طی زمان باقیمانده تا روز قدس گفت: در مورد پردیسان به هر دلیلی که ارائه شد، نماز جمعه اقامه می‌شود ولی در مورد راهپیمایی محوری مانند روز قدس و 22 بهمن، به هیچ وجه مصلحت نیست که مردم قم تقسیم شوند و دو راهیپمایی داشته باشیم زیرا از نظر تقسیمات شهری هم، پردیسان یکی از مناطق شهر قم محسوب می‌شود.

لطفی تاکید کرد: به لحاظ شکوه و جلال راهپیمایی روز قدس، مصلحت نیست که راهپیمایی مجزایی در پردیسان برگزار شود بنابراین به عنوان متولی برگزاری، از هرگونه راهپیمایی در پردیسان پشتیبانی نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نمی‌توان میدان مطهری را از مرکزیت تجمع مردم در راهپیمایی‌های قم خارج کرد، گفت: میدان مطهری از دیرباز مرکز تجمع در قم بوده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد تبلیغ همه گروه‌ها در طول مسیر راهپیمایی روز قدس افزود: این تجمع عظیم نباید مکانی برای تبلیغ گروه‌ها باشد زیرا همه آنها بیانیه‌های خود را پیش از آن در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند.

لطفی از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس قم خبر داد و گفت: حضور گسترده مردم در نماز جمعه و پس از راهپیمایی باشکوه روز قدس مانند سال‌های گذشته صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری