کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان 2 فرنگی‌کار مطرح قم را برای اعزام به رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی به دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم دعوت کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از مهر ، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اردوی جدید آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 2014 و مسابقات قرهمانی جهان از روزهای پایانی هفته جاری آغاز می‌شود.

آغاز اردوی جدید ملی‌پوشان از نوزدهم تیرماه

این در حالی است که اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های جهانی و آسیایی از روز پنجشنبه هفته جاری یعنی نوزدهم تیرماه آغاز شده و تا سی‌ام تیر ماه ادامه می‌یابد در حالی که میزبانی این مرحله از تمرینات ملی‌پوشان فرنگی‌کار کشورمان را خانه کشتی تهران بر عهده دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی و بنا بر تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، نفرات دعوت شده به این اردو در حالی معرفی شدند که در بین آنها دو کشتی‌گیر قمی در اوزان 75 و80  کیلوگرم حضور دارند و شانس خود را در رقابت با دیگر مدعیان برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

کشتی‌گیران قمی دعوت‌شده به این اردو‌ هادی علیزاده پورنیا و مهدی ابراهیمی هستند که هر دو سابقه کسب مدال از رقابت‌های برون مرزی را دارند و در وزن‌های 75 و 100 کیلوگرم در کنار دیگر رقبا به دنبال مجوز همراهی تیم ملی در رقابت‌های جهانی و آسیایی هستند.

علیزاده پورنیا در 75 کیلوگرم اولین ملی‌پوش کشتی قم

هادی علیزاده پورنیا در حالی به این اردو دعوت شده که با کسب مدال‌های رنگارنگ از رقابت‌های مهم برون مرزی پرافتخارترین کشتی‌گیر قمی در چهار سال اخیر به شمار می‌رود، به خصوص اینکه این کشتی‌گیر ارزنده در وزن 75 کیلوگرم مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2014 طلا گرفت و در حالی که قرار بود برای سومین بار به پیکارهای یونیورسیاد جهانی دانشجویان نیز اعزام شود اما به دلیل اختلاف فدراسیون کشتی و فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی این اعزام صورت نگرفت.

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی کشورمان در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و طی آن ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان که ‌هادی علیزاده پورنیا نیز در بین آنها بود مقام قهرمانی جهان و نشان طلا را از آن خود کردند.

این فرنگی‌کار باتکنیک در ترکیب تیم ملی کشورمان سال گذشته در اردیبهشت ماه به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور هند نیز اعزام شد و توانست در جدال با کیم هیون وو از کشور کره جنوبی و دارنده مدال طلای المپیک لندن به مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی نائل شود.

دعوت مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم به عنوان دومین ملی‌پوش قم

در حالی که دعوت مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم به عنوان دومین ملی‌پوش قم سهمیه قم در تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان را دو برابر کرده است، هادی علیزاده پورنیا در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان که در مرداد ماه سال قبل به میزبانی کشور روسیه و در شهر کازان برگزار شد، توانست در جدال با قهرمان جهان از کشور میزبان یعنی رومن ولاسف کشتی خوبی بگیرد؛ اما در نهایت به مدال نقره دست یابد.

در نهایت اینکه علیزاده پورنیا در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در کشور مجارستان که شهریور ماه سال گذشته در بوداپست برگزار شد نیز عضو تیم ملی کشورمان در وزن 75 کیلوگرم بود که در نهایت نتوانست از این رقابت‌ها با کسب مدال به کشورمان بازگردد.

بعد از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران که به مقام قهرمانی تیم ملی کشورمان انجامید، رقابت‌های مهمی پیش روی کشتی‌گیران رده سنی بزرگسالان فرنگی تیم ملی قرار دارد که از جمله آنها حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی در مهر ماه و رقابت‌های قهرمانی سال 2014 جهان در ازبکستان است.

اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های پیش‌رو در حالی تشکیل می‌شود که دیگر نماینده قم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان مهدی ابراهیمی دارنده مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان آسیا در سال 2013 است و این کشتی گیر در وزن 80 کیلوگرم با حریفان رقابت می‌کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری