رییس اداره آموزشگاه های آزاد قم گفت: 195 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در استان قم در حال ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز جوانان استان است.

به گزارش قم خبر به نقل از ايرنا ، رحمت اله حسین خانیˈ روز دوشنبه در این خصوص افزود: درسه ماهه اول سال جاری در آموزشگاه های آزاد استان، 313 دوره آموزشی دایر بوده که در 280 دوره کارآموزان ثبت نام کرده و مشغول به آموزش شدند.


وی با اشاره به نقش بسیار فعال آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان در امر اشاعه و ترویج آموزش های مهارتی تصریح کرد: به طور حتم آموزش های مهارتی در توانمندسازی افراد در حوزه‎های اشتغال پایدار نقش بسزایی ایفا می کند.

وی ادامه داد: این اداره کل علاوه بر توانمندسازی مهارتی افراد در بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد، در مراکز ثابت دولتی، ندامتگاه ها، دانشگاه ها، روستاها، تیم های سیار و پادگان ها در حال ارائه آموزش های مورد نیاز جامعه هدف بوده و برنامه جامعی برای سال 93 را ترسیم کرده است.

رییس اداره آموزشگاه های آزاد استان با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید بازارمحور بوده و بستر ایجاد کسب و کار در جامعه را برای افراد مهیا کند، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با این رویکرد در این زمینه فعالیت می کند.

وی با اشاره به فعالیت 195 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری دو هزار و 90 نفر از شهروندان قمی در قالب 467 هزار و 190 نفر ساعت از آموزش های مهارتی بهره مند شدند که در این مدت 69 مورد بازرسی از روند فعالیت این آموزشگاه ها به عمل آمده است.

حسین خانی ابراز داشت: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان و بر اساس استانداردهای مهارت آموزش و شهریه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تامین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای اقدام می کند.

وی، توانمند سازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حر فه ای کشور برشمرد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حر فه ای استان قم نیز همچون سنوات گذشته مصمم است در جهت ارائه مهارت های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال پایدار گام های موثری را بردارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری