کد خبر: 2415

به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب

شرکت آب و فاضلاب استان قم طرح نصب شیرآلات و قطعات کاهنده مصرف آب را به منظور صرفه جویی در مصرف با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در مدارس قم اجرا می‌کند.

خبرگزاری فارس: نصب شیرآلات کاهنده مصرف آب در مدارس قم

 

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، در نشستی با حضور معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص نحوه اجرای طرح نصب شیرآلات کاهنده مصرف آب در مدارس قم بحث و تبادل نظر شد.

 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب قم در این نشست که جمعی از مدیران هر دو دستگاه نیز حضور داشتند به اهداف اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب و کاهش مصرف از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: در این طرح حدود 2 هزار و 800 شیرآلات و قطعات کاهنده مصرف اعم از شیرهای هوشمند الکترونیکی، شیرآلات اهرمی و سرشیرهای کاهنده مصرف با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان نصب می‌شود.

 

مهندس مهدی نظرزاده اهمیت اجرای این طرح در مدارس را متذکر شد و گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، نسل آینده‌ساز کشور هستند می‌توان با نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین آنها نسلی صرفه جو تربیت کرد.

 

وی با اشاره به کمبود آب در کشور به وی‍ژه در استان قم بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و یادآور شد: اگر ما صرفه جویی در مصرف آب را در بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی کنیم به تبع آن این فرهنگ به درون خانواده‌ها نیز منتقل می‌شود و می‌توانیم به کاهش مصرف امیدوار باشیم.

 

معاون بهره‌برداری آبفای قم خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این طرح هم در مدارس دخترانه و پسرانه و در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شود تا بتوانیم تاثیرگذاری این طرح را به منظور ادامه مثمرثمرتر آن ارزیابی کنیم.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست با استقبال از طرح نصب شیرآلات کاهنده مصرف در مدارس گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت قابل توجهی را زیرپوشش دارد این طرح می‌تواند در فرهنگ‌سازی مصرف آب نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت نصب شیرآلات کاهنده در مدارس به وی‍ژه در کاهش مصرف آب، از مسئولان استانی خواست تا حمایت لازم را به منظور اجرای این طرح در تمام مدارس استان داشته باشند.

 

یادآور می‌شود در ادامه این نشست در خصوص چگونگی اجرای این طرح در مدارس قم و نحوه ارزیابی تاثیر اجرای آن بحث و بررسی شد.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری