کد خبر: 2411

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: طبق آمار سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، استقبال مردم از زمان راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی 5 برابر شده است.

خبرگزاری فارس: استقبال 5 برابری قمی‌ها از اتوبوس‌های درون‌شهری

 

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به ضعف و قوت‌های سامانه اتوبوس‌های تندرو گفت: سامانه اتوبوس‌های تندرو به دلیل افزایش جمعیت شهر قم و حجم بالای درخواست‌های جابه جایی درون شهری، سال‌ها پیش باید اجرایی می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سامانه اتوبوس‌های تندرو قم به صورت مرحله به مرحله در حال اجراست خاطرنشان کرد: باید تمام مسیرها جداسازی شده و هیچ خودرویی در مسیر این اتوبوس‌ها تردد نکند تا رضایت مردم برای استفاده بیشتر از این سامانه افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در خیابان امام خمینی(ره) تا عمار یاسر خط اول اتوبوس‌های تندرو که از میدان صنعت تا شهر قائم است جداسازی صورت گرفته است که باید در بخش‌های دیگر این مسیر نیز جداسازی انجام شود.

وی گفت: در بخش‌هایی از مسیر که جداسازی صورت نگرفته است اتوبوس‌های تندرو همراه با خودروهای دیگر تردد می‌کنند که این نیازمند یک طرفه شدن این مسیرها قبل از راه‌اندازی این خط بود ولی به هر صورت برای از رفع نارضایتی مردم در این قسمت‌ها باید هرچه زودتر این مشکل حل شود.

ذاکریان با اشاره به ترافیک بالا در مسیر خط اول اتوبوس‌های تندرو بعد از میدان امام خمینی به سمت عمار یاسر گفت: ترافیک در بلوار عمار یاسر به دلیل حجم بالای خودروها موجب کندی حرکت این اتوبوس‌ها و نارضایتی عده‌ای از همشهریان شده است که در همین راستا شهرداری زودتر برای حل این مشکل اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: با همه اشکالاتی که در این طرح وجود داشته است طبق آمار سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم استقبال مردم از زمان راه‌اندازی این طرح برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی 5 برابر شده که این نشان رضایتمندی عموم مردم از طرح کلی اتوبوس‌های تندرو است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: این طرح برای کسانی که از وسایل شخصی برای تردد و یا از محدوده معابر شهری برای امور خود استفاده می‌کردند محدودیت ایجاد کرد که این مسئله موجب نارضایتی عده‌ای شد ولی این طرح می‌تواند گامی برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف رفتار درست شهرنشینی باشد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری