کد خبر: 16035

مدیرعامل تاکسیرانی قم:

مدیرعامل تاکسیرانی قم گفت: 70درصد تاکسی‌ها یعنی ۴ هزار تاکسی می‌توانند با نرخ جدید کرایه دریافت کنند و بقیه تاکسی‌ها هم در ظرف یک هفته آینده نرخ جدید به آن‌ها ابلاغ می‌شود و می‌توانند با نرخ جدید کار کنند.

مرتضی عزتی در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به اینکه کرایه های تاکسی در استان قم در سال جاری افزایش 18 درصدی داشته است، اظهارداشت: اواخر سال 93 کارشناسان تاکسیرانی با بررسی بیش از ۳۰ مورد مثل قیمت لوازم یدکی، دستمزد صاف‌کاری، نقاشی، باتری‌سازی، نقاشی و مکانیکی و دستمزد اداره کار برای یک کارگر ساده وضعیت کرایه های سال جدید را برنامه ریزی می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه  بعد از استعلام موارد ذکرشده کار‌شناسان موارد استعلامی را به صورت نقطه به نقطه با قیمت‌های سال گذشته مقایسه می کنند، عنوان کرد: در ادامه این روند کارشناسان به یک اعداد و ارقام افزایشی می‌رسند؛ که براساس آن کرایه های سال آینده را افزایش می دهند.

وی بابیان اینکه برآورد این میانگین‌ها نشان‌دهنده میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های امسال نسبت به سال قبل است گفت: با جلسات کار‌شناسی که در شورای شهر انجام شد گزارش و درخواست افزایش نرخ به شورای اسلامی شهر ارسال و با توجه به روند نزولی تورم در سطح کشور افزایشی که برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شد، افزایش میانگین نرخ کرایه تاکسی در قم ۱۸ درصد بود که نسبت به سال گذشته ۴ و نیم درصد کاهش یافته‌است.

عزتی با بیان اینکه از روز ۱۶ فروردین اعلام نرخ‌های جدید به تاکسی مترهای تاکسی‌های گردشی و بی‌سیم شروع و برچسب‌های نرخ تاکسی‌های خطوط به آن‌ها تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تاکسی‌ها یعنی ۴ هزار تاکسی می‌توانند با نرخ جدید کرایه دریافت کنند و بقیه تاکسی‌ها هم در ظرف یک هفته آینده نرخ جدید به آن‌ها ابلاغ می‌شود و می‌توانند با نرخ جدید کار کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری قم با اشاره به این‌که تاکسی‌های گردشی و بی‌سیم موظف هستند از تاکسی متر استفاده کنند، افزود: تاکسی‌های خطی موظف هستند بر اساس برچسبی که روی شیشه ماشین چسبانده شده است کرایه بگیرند و هیچ عذری در ارتباط با اضافه گرفتن یا نداشتن پول خرد هم قابل ‌قبول نیست چرا که هفته‌ای ۲۰ میلیون تومان پول خرد برای رانندگان تاکسی تهیه و در شرکت تعاونی تاکسی‌رانی توزیع می‌شود.

وی افزود: رانندگان می‌توانند هفته‌ای دو روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پول خرد مورد نیازشان را از شرکت تعاونی تاکسی‌رانی تهیه کنند. اگر رانندگانی رعایت نکردند و خواستند به هر دلیلی کرایه بیشتر بگیرند شهروندان می‌توانند با کد ۴رقمی که سه طرف تاکسی نوشته‌شده یا با شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ و شماره پیامک ۳۰۰۰۵۱۳۳ تماس بگیرند و اگر شماره بدهند نتیجه‌اش را هم به آن‌ها اعلام و حتماً رسیدگی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به حق شارژی که به صورت ماهانه تاکسی‌های خطوط به شرکت‌ها پرداخت می‌کنند تصریح کرد: شرکت‌ها با تهیه خودرو، بازرس و نیروی راهور که در زمان تعطیلیشان است خدمات لازم را به رانندگان تاکسی خطوط می‌دهند و تاکسی‌ها ماهانه ۲۵هزار تومان با نرخ مصوب شورای شهر به شرکت‌های تحت پوشش خودشان پرداخت می‌کنند.

عزتی افزود: تاکسی‌های گردشی هم مبلغی را سالیانه به سازمان تاکسی‌رانی پرداخت می‌کنند که این مبلغ به مقدار جزئی اضافه‌تر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری