کد خبر: 15898

مدیرکل بهزیستی استان قم:

مدیرکل بهزیستی استان قم تعداد معلولین قم را ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این ۲۲ هزار نفر افراد با معلولیت متوسط به بالا هستند که حدود چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم از بهزیستی خدمات می‌گیرند.

رضا سلیقه در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با بیان اینکه باید شرایط را در جامعه بگونه‌ای فراهم کرد تا معلولین بتوانند به راحتی در جامعه حضور پیدا کنن، گفت: فرصت‌های اجتماعی باید به میزان برابر برای افراد برقرار شود و از تمام امکانات رفاهی و عمومی به اندازه سایر مردم برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه  باید باور کرد که معلولیت محدودیت نیست، و اگر این را باور کردید به راحتی می‌توانید به پاهای خویش تکیه کنید، عنوان کرد: وضعیت ظاهری یک فرد تعیین کننده میزان امتیاز بخشی به فرد نیست و این باور باعث می‌شود که معلولین از پتانسیل‌های درونی خویش استفاده کنند.

سلیقه تعداد معلولین قم را ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این ۲۲ هزار نفر افراد با معلولیت متوسط به بالا هستند که حدود چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم از بهزیستی خدمات می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم از وجود ۱۲۰۰ نفر نابینا ، ۲ هزار و ۴۰ نفر ناشنوا ، چهار هزار و ۶۸۷ نفر معلولیت جسمی حرکتی، چهار هزار نفر معلولین ذهنی ، ۳۹۲ معلول نخاعی و هزار و ۵۵۰ نفر بیماران اعصاب و روان در استان خبرداد که از این میان افرادی که دچار مشکلات نخاعی هستند نیاز به حمایت بیشتری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری