کد خبر: 15443

معاون بهزیستی قم:

معاون اجتماعی بهزیستی قم از استقرار ویژه دو دستگاه خودرو اورژانس اجتماعی ویژه نوروز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا پایان نوروز خبر داد.

مریم علیشیری در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، بااشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی در قم اظهار داشت: مهمترین رسالت اورژانس اجتماعی رسیدگی به مشکلات زنان آسیب دیده و در معرض خطر، توجه مشکلات ناشی از کودک آزاری و مشکلات دختران فراری است.

 
معاون اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی افزود: اگر مداخله های به هنگام از سوی بهزیستی انجام شود بیشتر مواردی که به عنوان ناهنجاری اجتماعی شناخته می شود به شدت کاهش پیدا می کند و در این راستا نیز ماشین های بهزیستی در کمتر از 15 دقیقه در محل حاضر می شوند.
 
وی بااشاره به استفاده از کارشناسان خبره در زمینه ارائه مشاوره تصریح کرد: تاسیس 17 پایگاه ارائه خدمات در حاشیه شهر سبب می شود تا به میزان چشمگیری از رشد آسیب های اجتماعی جلوگیری شود که در این پایگاه های مشاوره های تخصصی خانواده نیز ارائه می شود.
 
علیشیری بااشاره به تلاش بهزیستی قم برای کاهش آمار طلاق تاکید کرد: مشاوره های به هنگام سبب می شود تا از رشد آمار طلاق جلوگیری شود که در این راستا نیز افرادی که برای طلاق به دادگاه های خانواده مراجعه می کنند نیز برای مشاوره به پیشگیری از طلاق به بهزیستی ارجاع داده می شوند.
 
معاون اجتماعی اداره کل بهزستی قم بااشاره به ویژگی های زائرپذیری استان قم گفت: در برخی از روزهای هفته و سال جمعیت شناوری در قم حضور دارند که در برخی از مواقع نیز برخی از افراد آسیب دیده نیز به این استان پناهنده می شوند که باید شرایط خدمت به این قشر نیز فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر هر روز ماشین اورژانس اجتماعی در اطراف حرم و خیابان ارم مستقر است و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه نیز دو واحد ویژه در اطراف حرم و جمکران مستقر هستند و باید توجه داشت که بیش از 70درصد افرادی که در اورژانس اجتماعی فعال هستند دارای تحصیلات مرتبط هستند.
 
علیشیری بااشاره به آمار اعضای فعال در اورژانس اجتماعی قم اظهار داشت: در حال حاضر 25 نیروی فعال در خط اورژانس اجتماعی ارائه خدمات می کنند و 20 نفر نیز در پایگاه های اجتماعی فعال هستند و در ایام نوروز دو خودرو 123 در اطراف حرم مستقر است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری