کد خبر: 15342

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی قم:

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم گفت: بیش از 600 دانشجوی قمی نوروز امسال در قالب اردو‌های جهادی و در 15 گروه به مناطق محروم جهت ارائه خدمت اعزام می‌شوند.

محمد عموعبداللهی در گفتوگو با قم خبر، با اشاره به اینکه بیش از 600 دانشجوی بسیجی در ایام نوروز به مناطق محروم اعزام میشوند، اظهار داشت: این 600 نفر در قالب اردوهای جهادی و در 15 گروه به مناطق محروم جهت ارائه خدمت اعزام میشوند.
 
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانشجویی به دنبال ادامه خدمات و فعالیتها در همه طول سال است افزود: در سه ماه آخر سال 93 برنامههای مختلفی مانند درخت کاری، تکریم جهادگران استان، دیدار به خانواده شهدا، دیدار با علما و برگزاری کارگاههای توجیهی برای جهادگران از جمله برنامههای اجرایی شده سازمان بسیج دانشجویی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای اردوهای جهادی در ایام محرم در مدرسه امام صادق (ع) برپاشد خاطر نشان کرد: جهادگران بسیجی استان قم دیداری را با آیت الله علوی گرگانی داشتهاند که مورد استقبال این مرجع تقلید بزرگوار قرار گرفت.
 
عمو عبداللهی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی دانشجویی از دوم فروردین آغازشده گفت: این اردو به مدت 10 روز ادامه دارد و دانشجویان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و در عرصههای فرهنگی و آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی در مناطق محروم فعالیت میکنند.
 
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به انجام پروژههای عمرانی مانند ساخت مدرسه، تکمیل چند باب مسجد و منزل مسکونی برای خانوادههای کم بضاعت، اظهار داشت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در مورد اثرات زیان بار ماهوارهها در اولویت برنامههای فرهنگی ما قرار دارد.
 
وی با اشاره به برگزاری برنامههای درونگروهی مخصوص دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی افزود: برنامههای درون گروهی در جهت افزایش آگاهی و بصیرت دانشجویان و تقویب روحیه جهادی در آنها اجرا میشود.
 
عموعبداللهی با اشاره به اینکه امسال اردوهای جهادی در خارج از استان قم نیز برگزار میشود، گفت: استانهای خوزستان، فارس و کرمان استانهای هدف هستند اما روستاهای قمرود و نیزار استان قم نیز در برنامه اردوهای جهادی امسال قرار دارد.
 
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه تیم جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با عنوان گروه سفیران سلامت حدود 60 نفر را به خوزستان اعزام میکند، گفت: گروه دانشجو طلبه سلام اردوی خود را در استان فارس برگزار میکند و گروههای سبحان از پردیس فارابی و هجرت سبز از دانشگاه قم برادران را به کرمان و خواهران را به قمرود و نیزار اعزام میکنند.
 
وی با اشاره به اینکه قرارگاه کربلا متشکل از گروههای جهادی از دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد اسلامی قم و دانشگاه تربیت معلم آیت الله طالقانی در قمرود مستقر هستند، افزود: گروههایی از دانشگاه پویش، شهاب دانش و گروه علویون نیز به کرمان اعزام شدند.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری