کد خبر: 14549

مدیرکل امور طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی خبر داد

مدیرکل امور طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی با اعلام این خبر که تاکنون به 650 واحد مرغداری 130 میلیون قطعه از ابزارآلات نوین داده شده است، گفت: با این حرکت توانسته‌ایم افزایش 145 هزار تنی در بخش تولید داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: تحویل 130 میلیون قطعه ابزارآلات نوین به 650 واحد مرغداری
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حبیب‌الله امینی در نخستین کنفرانس و کارگاه آموزشی مدیریت بهره‌وری انرژی در صنعت طیور که ظهر امروز در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه 24 هزار واحد در کشور دو میلیون تن گوشت در سال تولید می‌کنند، ابراز کرد: با استفاده از راهکارهای جدید و استفاده از امکانات گسترده می‌توانیم این میزان را به سه میلیون تن گوشت سفید افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح بهینه‌سازی سوخت در مرغدار‌های در کشور ابراز کرد: این طرح در سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است که مرغداری‌های مختلف کشور را پوشش دهیم و تا کنون با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل امور طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی تاکید کرد: با اجرای این طرح کاهش هزینه‌ها را شاهد خواهیم بود اما در این راستا باید از ظرفیت‌های استانی هم استفاده کنیم.

وی با اشاره به بررسی طرح بهینه‌سازی سوخت بعد از اجرا در دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی بیان کرد: این طرح به عنوان طرح خود اجرایی در حال تخصیص اعتبار بوده و برخی اعتبارات هم به استان‌ها ابلاغ شده است.

امینی با اعلام این خبر که تاکنون به 650 واحد مرغداری 130 میلیون قطعه ابزار آلات نوین داده شده است ابراز کرد: با این حرکت توانسته افزایش 145 هزار تنی در بخش تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح بهینه‌سازی سوخت در کشور در هر مرحله‌ای هزینه‌های خود را به راحتی جواب داده است، مطرح کرد: بر اساس افزایش تولید که در بخش‌های مختلف خواهیم داشت تحولی در بخش صنعت وابسته به طیور ایجاد می‌شود و با اجرای این طرح دولت اسلامی پی برده است که باید از ظرفیت‌های ویژه خود در این بخش استفاده کند و به همین علت تا کنون صنعتگران برخی امکانات مورد نیاز را تولید و به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند.

امینی بر استمرار فعالیت‌های طرح مذکور در استان‌ها تاکید کرد و متذکر شد: واحدهای تولید در این مسیر باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند و صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور در این راستا در سال 93 نسبت به سال 92 آمارهای رو به رشدی داشته است و برای کاهش هزینه‌ها باید حمایت‌های استانی و کشوری استمرار پیدا کند.

مدیرکل امور طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی با تاکید بر اینکه افزایش تولید نقطه مقابل کاهش مصرف انرژی است، عنوان کرد: در این ارتباط معیارهای ویژه‌ای بیان شده است که توجه نداشتن به آن‌ها می‌تواند در آینده‌ای نزدیک مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری