کد خبر: 14546

رئیس مرکز بهداشت قم خبر داد

رئیس مرکز بهداشت قم از آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارتقای 41 مرکز بهداشتی درمانی و 128 پایگاه سلامت در قم خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در قم

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ؛ مرتضی آقا‌حسنی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اظهار کرد: این طرح از ابتدای سال 93 شروع شده است.

وی افزود: در حال حاضر در شهر قم 21 مرکز بهداشتی درمانی و 46 پایگاه بهداشت پاسخگوی نیازها و ارائه کامل خدمات سلامت به شهروندان قمی هستند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مراکز سلامت جامعه به پایگاه‌ سلامت ارتقا پیدا کرده‌اند گفت: این پایگاه‌ها با افزایش خدمات سلامت، تعداد این مراکز سلامت جامعه را به 41 مرکز و 128 پایگاه سلامت ارتقا خواهد داد.

آقاحسنی تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت به ازای هر 4 هزار نفر یک نفر مراقب سلامت وجود خواهد داشت، که در پایگاه‌های سلامت مستقر خواهند بود و خدمات سلامت را به خانواده‌ها به طور کامل ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به تیم مستقر در مراکز سلامت جامعه گفت: پزشک، کارشناس تغذیه، روانشناس، اعضای تیم سلامت خدمات سطح اول را به خانواده‌ها ارائه خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت قم خاطر نشان کرد: در مراکز و پایگاه‌های سلامت خدماتی مانند تشخیص و شناسایی زود هنگام عوامل خطر و بیماری‌ها، ارزیابی، تشخیص و شروع درمان بیماری‌های مزمن و بیماری‌های شایع و فصلی، مراقبت از مادران باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان، زندگی و کار، مشاوره و مراقبت روانشناختی از جمعیت زیر پوشش، مشاوره و مراقبت از تغذیه سالم و فعالیت بدنی، مشاوره و مراقبت اجتماعی، حفظ و ارتقای نظام مدیریت بیماری‌های واگیردار، سلامت دهان و دندان، سلامت محیط و کار و سلامت در حوادث و بلایا ارائه می‌شود.

آقاحسنی بیان کرد: برای اجرای این طرح هر ساله در استان قم نیازمند بودجه بالغ بر 45 تا 48 میلیارد تومان هستیم که دولت هر ساله این بودجه را در اختیار بخش سلامت استان قم قرار خواهد داد.

وی با اشاره به تکمیل خدمات بیمه روستایی گفت: بیمه خدمات روستایی از اوایل سال 81 آغاز شد که با توجه به وجود هزینه‌های بالا این طرح که مطابق تورم در جامعه پیش نرفت با کمبود پزشک و منابع مالی مواجه شدیم که امسال با برطرف کردن تمامی نواقص با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان توانستیم طرح تکمیل بیمه روستایی را به اتمام برسانیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری