کد خبر: 14540

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اصل و اصول اساسی زندگی حضرت فاطمه(س)، بر پایه بحث ولایتمداری است و همواره این بانوی بزرگوار نسبت به تبعیت نکردن مردم از ولایت اظهار نارضایتی می‌کردند.

خبرگزاری فارس: اساس زندگی حضرت فاطمه(س) بر پایه ولایتمداری است
به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: باید زندگانی حضرت فاطمه(س) مطالعه شود و تحقیقاتی در زمینه خطبه فدکیه حضرت صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصل اساسی زندگی حضرت، بر پایه بحث ولایتمداری است و همواره این بانوی بزرگوار نسبت به تبعیت نکردن مردم از ولایت اظهار نارضایتی می‌کردند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: حضرت فاطمه(س) همواره از بی‌توجهی به ولایت و جایگاه آن ناراضی بودند، بنابراین در مسیر دفاع از ولایت حضرت با تمام وجود وارد شدند و به عنوان تنها کسی که خود را سپر ولایت کرد و جایگاه ولایت را حفظ کرد،‌ به ایفای نقش پرداخت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همواره تبعیت از ولایت و امامت را سرلوحه برنامه‌های خود داشتند، گفت: این بانوی بزرگوار پس از رسول اکرم(ص) مسائل و مشکلات زیادی را تحمل کردند و برای هر بار تصمیم مشاهده می‌کردند که ولایت و امامت بر چه نظری است تا بر اساس خواسته ولی زمان خود حضرت تصمیم‌گیری کند.

عظیمی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در جایی که باید جان خود را فدا کند، وارد عمل می‌شود و در دفاع از ولایت و امامت حاضر است، جان خود را فدا کند و برای تبعیت از ولایت صبر و خویشتن‌داری دارد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین فردی است که حاضر شد در مسیر ولایت و امامت جان خود را فدا کند، گفت: عده‌ای از زنان مهاجر و انصار به ملاقات حضرت فاطمه(س) آمدند و تنها صحبت حضرت اعتراض به این افراد در زمینه‌ای بود که چرا نسبت به بحث ولایت و امامت ساکت و بی‌تفاوت بودید.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: اینگونه اقدامات نشاندهنده این است که زنان در هر دوره زمانی وظیفه دارند نسبت به ولایت و امامت بی‌تفاوت نباشند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در زمینه خانه و خانواده نقش موثر و سرنوشت‌ساز داشت و وظیفه خود را نسبت به ولایت و امامت ادا کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری