کد خبر: 14452

آیت‌الله ممدوحی:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقف یکی از بهترین هنرهای اسلام است البته در مذاهب دیگر هم وقف وجود دارد اما روشی که اسلام در مورد وقف دارد بی نظیر است.

خبرگزاری فارس: روش اسلام در وقف بی‌نظیر است
به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم و جمعی از مدیران و معاونان این اداره امروز به دیدار آیت‌الله ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری رفتند.

در این دیدار مدیرکل اوقاف استان قم گزارشی از روند فعالیت‌ها در گذشته و برنامه‌ریزی اوقاف قم برای ایام نوروز ارائه کرد.

آیت‌الله حسن ممدوحی هم در این دیدار اظهار کرد: وقف یکی از بهترین هنرهای اسلام است البته در مذاهب دیگر هم وقف وجود دارد اما روشی که اسلام در مورد وقف دارد بی‌نظیر است.

وی وقف را ابتکار بسیار خوبی در دین اسلام دانست و افزود: در اسلام از ثروت فعلی زاید بر مصرف مردم برای آینده استفاده می‌شود که همان وقف نام دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در حقیقت وقف سبب می‌شود اموالی که یک فرد دارد برای دیگران هم مورد استفاده قرار گیرد و حتی آیندگان هم از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای وقف، ذخیره اموال و ثروت برای روزهایی است که جامعه به آنها نیاز دارد یا گروهی از مردم از مالی که وقف شده بهره‌مند می‌شوند.

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه برای شناسایی و رصد نیازهای جدید جامعه به منظور ارائه به واقفان نیازمند اتاق فکر هستیم گفت: می‌توان نیت‌های جدیدی را به طور مثال در حوزه‌هایی مانند جاده‌سازی، احداث درمانگاه، مراکز بهداشتی و آموزشی و... جزو اولویت‌ها قرار داد تا نیات خیرین و واقفان به آن سمت و سو هدایت شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری