۱۶۶شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای با حمایت آمریکاوکشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که تعدادی از آن‌ها در پوشش مفاهیم مذهبی فعالیت و با هدف اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی به تفرقه افکنی در جهان اسلام می‌پردازند.

به گزارش قم خبر،  حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست هم اندیشی طرح «آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی» که شنبه شب در سالن همایشهای امامزاه شاه سید علی (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ۱۶۶شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای با حمایت آمریکاوکشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که تعدادی از آن‌ها در پوشش مفاهیم مذهبی فعالیت و با هدف اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی به تفرقه افکنی در جهان اسلام می‌پردازند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: دشمن به این نکته مهم پی برده است که انقلاب اسلامی دیگر با حمله نظامی از بین نمی‌رود و به همینجهت فعالیت خود را درپوشش جنگ نرم و تهاجم فرهنگی متمرکز کرده است و از بین رفتن بنیان خانواده یکی از نتایج این نوع مقابله با انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در شرایط فعلی در حال جنگ فرهنگی هستیم، با این تفاوت که گلوله و سلاحهای دشمن را نمی‌بینیم و حتی از آن استفبال می‌کنیم.

حجت الاسلام شرفخانی تاکید کرد: باید متوجه این مسئله باشیم که در برابر دشمن در حالت جنگ فرهنگی هستیم و باید صحنه آرایی دشمن را بشناسیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه افزود: در جنگ نرم برخلاف جنگ سخت هدف اولیه مردم هستند و در این بین دشمن در پی آن است که طیف خاکستری جامعه را به سمت خود جذب کنند.

وی با اشاره به ظرفیتهای بالای بقاع متبرکه برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن گفت: بقاع متبرکه وقدرت ناشی از اهل بیت (ع) این توان را دارد که در برابر جنگ فرهنگی دشمن فعال شودو به مقابله با آن‌ها برخیزد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تعطیلات نوروزی برای تعمیق مفاهیم دینی استفاده کنیم، تصریح کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه در ایام تعطیلات عید نوروز تعطیل نیست و در حالت آماه باش قرار دارد، چراکه اعتقاد بر این است که در شرایط جنگ فرهنگی نباید سکوت کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح «آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی» باید خارج از فعالیتهای اداری معمول انجام شودوموفقت این طرح مهم بدون همراهی مردم ممکن نیست.

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری، روحانیون با تخصص‌های مختلف از جمله مشاوره خانواده ومشاوره تریبت کودک در امامزاده‌ها وبقاع متبرکه با خانواده راهنمایی‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص شهر مقدس قم گفت: سوغات زائرین ازشهر قم نباید فقط یک کالای خاص مثل سوهان باشد، بلکه بایداز این شهر معارف اهل بیت (ع) همچون حجاب به شهرهای دیگر منتقل شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: بیش از ۵میلیون نفر به شهر قم در ایام نوروزی وارد می‌شوند وباید به این ظرفیت مهم توجه ویژه‌ای شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: در طرح آرامش بهاری بایدبرای هر لحضه به لحضه حضور زائران در امامزاده‌ها برنامه داشته باشم و از کوتاه‌ترین زمان با استفاده از رسانه‌های مختلف جهت راهنمایی مردم بهره ببریم. پ

حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: اخلاق خوش باید مورد توجه خادمین امامزاده‌ها باشد و همپنین توجه ویژه‌ای به نظافت محیطی این بقاع شود.

وی افزود: بقاع متبرکه برای لحضه تحویل سال باید ویژه برنامه‌های خاصی داشته باشند که هم حرمت ایام عزاداری حفظ شود و هم مراسم لحضه تحویل سال برگزارشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری