کد خبر: 11504

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم:

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر اینکه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب دانشجویان را هدف قرار داده‌اند گفت: تبیین و نهادینه کردن روحیه جهادی در دانشجویان می‌تواند تضمین کننده حرکت نظام در مسیر اصلی آن باشد.

به گزارش قم خبر ، سید حسین فرهادی گفت‌وگو با  فارس در قم ضمن تبریک فرارسیدن شانزدهم آذر روز دانشجو اظهار کرد: اهمیت و جایگاه والای دانشجویان در تعیین سرنوشت نظام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و در طول تاریخ انقلاب نیز شاهد بودیم دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب همواره سعی کردند که حرکت خود را از دل دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی آغاز کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در یکی از دیدارهای دانشجویان با ایشان فرمودند « به شما دانشجوها می‌گویم، سنگربان این سنگر[دانشگاه] شمایید؛ مواظب باشید خاکریزهاتان سست نشود؛ دائم خاکریزها را ترمیم کنید. خاکریزها، خاکریزهای فرهنگی و فکری است؛ این‌ها را ترمیم کنید. خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است- چه هر دانشجویی نسبت به خودش، چه به معنای درون دانشگاه و محیط دانشگاه- این خودسازی، همان ترمیم خاکریزهاست».

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به سخن امام راحل (ره) که فرمودند اگر دانشگاه اصلاح شود، کشور اصلاح ‌می‌شود تاکید کرد: دشمنان نظام و انقلاب با نقشه‌ها و ترفند‌های مختلف همواره سعی کردند که جوانان به ویژه دانشجویان که مدیران آینده نظام هستند را از فرهنگ، ادب و ارزش‌های اسلامی منحرف کرده و تفکرات آنان را به سمت شرق و غرب سوق دهند و دولت مردان آینده را از بین آنها انتخاب کرده و بر سرنوشت کشور حاکم کنند.

فرهادی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند جوانان به ویژه دانشجویان ما را از خطر انحراف در مسیر و عقیده مصون بدارد ترویج روحیه جهادی در دانشگاه‌‌ها است، چرا که روحیه بسیجی و جهادی بینش و نگرش دانشجویان ما را به مسائل پیرامونی خود تغییر داده و موجب خنثی شدن تبلیغات پوچ و توخالی شرق و غرب می‌شود.

وی حضور در اردوهای جهادی را عاملی مهم در تربیت و رشد فکری و معنوی دانشجویان ذکر کرد و گفت: تفکر جهادی تفکری است که منجر شد نوجوانان و جوانان این سرزمین در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی و تکیه بر خدای متعال مقابل ابرقدرتهای غرب و شرق ایستادگی کرده و از آب و خاک و ناموس خود دفاع کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: امروز نیز شاهد هستیم اقبال جوانان به ویژه قشر دانشجوی ما به اردوهای جهادی در حال افزایش است و گروه‌های جهادی با نیتی الهی و با تحمل سختی‌ها در میان مردم محروم و مستضعف حاضر شده و از جان و دل برای رفع مشکلات فکری، عقیدتی، فرهنگی و معیشتی آنها تلاش می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: قطعاً چنین دانشجویانی که درد و فقر محرومین جامعه را از نزدیک لمس کرده و خود را وقف خدمت به آنان کرده‌اند در آینده می‌توانند مدیرانی لایق و کارآمد برای نظام بوده و به دور از جنجال‌های سیاسی و حزبی برای تسکین آلام دردمندان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی وظیفه حمایت و پشتیبانی از این اردوها را عهده‌دار است بیان کرد: امروز کشور ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن آخرین تیر خود علیه ملت ایران به کار گرفته و با تمام توان، فشارهای سنگین و به قول خودشان فلج کننده‌ای را علیه این ملت اعمال کرده‌اند تا پایه‌های نظام را سست کرده و به تدریج آن را نابود کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: دانشجویان ما باید بدانند امروز در این جنگ سنگین خبری از توپ، تانک و موشک نیست و دشمن با سلاح اقتصاد و فشار اقتصادی وارد میدان شده است و بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان در این نبرد، تحقق اقتصاد مقاومتی است که مقام عظمای ولایت نیز بر آن تاکید کرده و سیاست‌های آن را ابلاغ کردند.

فرهادی با اشاره به اینکه دانشجویان باید با بهره‌گیری از دانش خود به عرصه تولید ملی وارد شده و با مدیریت جهادی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشند اظهار کرد: امروز شاهدیم تعداد زیادی از دانشجویان بسیجی با لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی و با حمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی وارد عرصه تولید شده و اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج در اجرای اقتصاد مقاومتی پیش قدم بوده‌اند ابراز کرد: ما در 12 عرصه تولیدی تسهیلاتی را به متقاضیان اعطا می‌کنیم که غالب آنها فعالیت‌های تولیدی خرد از جمله دامداری، پرورش آبزیان، کشاورزی، زنبورداری، احداث گلخانه و پرورش قارچ است که به امنیت غذایی کشور کمک می‌کند و در سرجمع کشوری عددهای بزرگی در کمک به تولید ملی را رقم می‌زند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه وظیفه ما تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی و بازگشت به سبک زندگی اسلامی است بیان کرد: کار دیگر دانشجویان جهادگر این است که ضمن انجام فعالیت‌های خود در اردوهای جهادی نسبت به آشنایی افراد در مناطق محروم با تسهیلات سازمان بسیج سازندگی در زمینه تولید اقدام کرده و افراد علاقمند را به نواحی مقاومت بسیج برای اخذ مشاوره و اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی راهنمایی کنند.

فرهادی با تاکید بر اینکه دانشجویان سرمایه‌ها و آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که مسیر درست و حقیقی را پیش پای آینده سازان نظام قرار دهیم و از امروز روحیه جهادی، کمک به همنوع، تلاش در رفع وابستگی به بیگانگان و گرایش به سمت تولید ملی را در آنان نهادینه کنیم تا بتوانیم مسیر انقلاب را که با نثار خون هزاران نفر از فرزندان این سرزمین شکل گرفته ادامه داده و این انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری