مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: تا پایان امسال شبستان و کتابخانه این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، «محسن بهشتی» در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم اظهار کرد: دراین راستا تکمیل پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا پایان سال آینده محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: پروژه توسعه صحن و شبستان ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از سال 1387 شروع و برای تملک اراضی واقع در آن تاکنون حدود 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این صحن 29 هزار مترمربع مساحت و 50 هزارمترمربع زیربنا دارد و شامل هشت هزار و 900 متر صحن فاطمی و هشت هزار و 100 متر شبستان واقع شده در زیر صحن است، برای اجرای این پروژه تاکنون 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

بهشتی به بخشی از مصوبات و طرح‌های ارائه شده در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم اشاره کرد و گفت: طرح احداث کمربندی شهر قم و همچنین ساخت اولین پایانه ترکیبی کشور از دستاوردهای این سفر بود که در آینده‌ای نزدیک به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه رویکرد این اداره کل بسترسازی فرهنگ عمومی ترافیک برون شهری است، خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان قم با بیش از 900 نفر پرسنل خدوم در راستای اجرای سیاست‌های کلی وزارت متبوع در دو بخش راه و مسکن ساعی به انجام وظیفه می‌باشد.

وی با بیان اینکه سالانه در جهان نزدیک به دو میلیون و 100 هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، عنوان کرد: غیر از بخش اعظم لطمات، کشته شدن یک انسان در حوادث جاده‌ای که غیرقابل جبران و تبعات روحی و اجتماعی آن اسفناک است، بیش از 70 میلیارد ریال خسارت مالی را نیز در پی دارد که قابل ملاحظه است.

رئیس شورای حمل و نقل استان قم در بخش دیگر از سخنان خود با توجه به اهمیت بخش مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با 78 درصد مالکیت خصوصی مسکن در جهان دارای رتبه دوم از این حیث می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین برنامه‌های تامین مسکن را با توجه به اقدامات خوبی که تاکنون انجام شده مناسب ارزیابی کرد و گفت: هنوز 22 درصد جامعه از مسکن استیجاری استفاده می‌کند که باید برای خانه دار شدن این بخش فعالیت بیشتری انجام داد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری