تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: باید نقاط حادثه خیز را پیش از آن‌که حادثه ساز شوند رفع و ایمن سازی کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان قم اظهار کرد: باید در بحث ایمنی سفر‌ها به نکاتی توجه داشت که نخست حرمت وشان متعالی جان انسان می‌باشد که به عنوان ودیعه الهی در اختیار خود فرد قرار گرفته است و بخش دوم ایمنی سفر، انجام وظایفی می‌باشد که به متولیان امر سپرده شده است.

امام جمعه قم افزود: با تحلیل از اینکه چرا خودکشی در اسلام حرام است آن را منوط به حفظ این امانت الهی برشمرد و خاطر نشان کرد: کسی حق ندارد جان خود و یا جان دیگران را به مخاطره اندازد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با متفاوت برشمردن دو نگاه نگینی و قطعه‌ای به حرم و بارگاه کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: باید نگاه خادمان راستین بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به این آستان نگاهی «نگینی» باشد به گونه‌ای که شهر را حول محور این آستان رحمت قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: خادمان و مجاوران راستین این بارگاه مقدس خود را به گونه مستاجری می‌دانند که در صورت صلاحدید حاضر به ترک ماوای خویش هستند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: نگاه نگینی بدین معنی است که برای توسعه این بارگاه مقدس خادمان راستین آن خود را صاحب خانه ندانند، هویت ما به عنوان مجاوران و خادمان کریمه اهل بیت (س) به حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است.

در این دیدار «محسن بهشتی» مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شورا ارائه کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری