معاون ‌استاندار قم گفت: در این ۱۵ سالی که شهرک‌های صنعتی در استان قم ایجاد شده و توسعه یافته است سبب گردیده ا زیر ساخت‌های خوبی در استان قم ایجاد شود و این زیرساخت همچنان در حال توسعه است.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم ، سید حسن رضوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شهرک‌های صنعتی قم که در اتاق بازرگانی برگزار شد با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مدیریت شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: تغییر و تحولات سبب می‌شود تا شرایط بهتری برای کار کردن فراهم شود.

معاون برنامه ریزی استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرک‌های صنعتی افزود: شهرک‌های صنعتی استان قم در مدت 15 سال گذشته اقدامات شایسته‌ای انجام دادند که شایسته تقدیر است.

رضوی با تاکید بر اهمیت ایجاد شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور بیان کرد: تاسیس و احداث شهرک‌های صنعتی با کار کار‌شناسی و برنامه ریزی‌های 5 ساله توسعه کشور صورت گرفته است که تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی با اشاره به بازدهی مثبتی که شهرک‌های صنعتی در قم دارند، خاطرنشان کرد: در این 15 سالی که شهرک‌های صنعتی در استان قم ایجاد شده است و توسعه یافته است سبب شده تا زیر ساخت‌های خوبی در استان قم ایجاد شود.

معاون برنامه استانداری قم با اشاره به ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه و عمران قم تصریح کرد: قم در شاهراه مواصلاتی کشور واقع شده است و از سوی دیگر مراکز گردشگری مذهبی فراوانی در این استان وجود دارد و برای پذیرش سرمایه در حوزه های مختلف از جمله صنعت مناسب است.

رضوی با اشاره به نقاط قوت استان قم، افزود: دسترسی به خط لوله گاز سراسری، وجود نیروگاه حرارتی که ضامن تامین دائم و بدون وقفه انرژی است، دسترسی برای واردات و صادرات مواد خام و مواد تولید شده، وجود گمرک سلفچگان و استاندارد بندر خشک، از جمله امتیازات خاص قم است. از سوی دیگر محیط قم پذیرش حضور سرمایه گذار خارجی را دارد و به ویژه سرمایه گذاران کشورهای اسلامی مورد توجه هستند.

وی شهرک های صنعتی را محل مناسبی برای ایجاد خدمات و زیرساخت لازم دانست و تاکید کرد: باید فرایند جذب سرمایه گذار از طریق ظرفیت های موجود مانند شهرک های صنعتی تقویت شود و دولت نیز به سهم خود در این زمینه فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری