آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم گفت: باید به نکاتی پیرامون برگزاری این کنگره اشاره کنم و آن اینکه این کنگره سیاسی نیست، بلکه یک کنگره کاملاً علمی است.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  آیت الله مکارم شیرازی روز گذشته در دیدار آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه وی، ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب آیت الله اراکی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: امیدواریم آینده بهتری برای فعالیت‌های تقریبی در پیش رو داشته باشیم زیرا اکنون نیاز مبرمی به تقریب وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم افزود: باید به نکاتی پیرامون برگزاری این کنگره اشاره کنم نکته اول اینکه این کنگره سیاسی نیست بلکه یک کنگره کاملاً علمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: نکته دوم اینکه این کنگره رنگ مذهبی خاصی ندارد هرچند این کنگره در کشور ما برگزار می‌شود اما نباید رنگ و بوی شیعه داشته باشد بلکه کاملاً باید رنگ اسلامی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نکته سوم این است که مقدسات همه مذاهب اسلامی باید در این کنفرانس حاکم باشد و احترام به همه مذاهب اسلامی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: نکته چهارمی که باید به آن اشاره کنم این است که در نشست‌های تخصصی این کنگره فقط پیرامون تکفیر سؤال و بحث شود و اصولاً پیرامون مذاهب اسلامی و سیاست موضوعی مطرح نشود و این کنگره فقط محدود به تکفیر باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مشکل اول جهان اسلام تکفیر است، اظهار کرد: سابقه تکفیر، انگیزه‌های گروه‌های تکفیری و راه حل‌های برون رفت از تکفیر باید اصول حاکم بر این کنگره باشد.

وی افزود: نکته پنجمی که باید اشاره کنیم این است که در این کنگره فقط دردها را بیان نکنیم بلکه درمان‌ها هم عنوان شود و علمای اسلام توصیه‌ها و راه حل‌ها را نیز ارائه کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری