رئیس موسسه بوستان کتاب قم با بیان اینکه ۱۴ نمایشگاه کتاب درسراسر کشور برگزار می‌شود گفت: آثار مراجع تقلید و علما به صورت دیجیتال ارائه می‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام اسماعیل اسماعیلی پیش از ظهر امروز درنشست رسانه‌ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت کتاب خوانی در جامعه اظهار کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد چون اثر گذاری و اهمیت کتاب بسیاربالا است.

رئیس موسسه بوستان کتاب با اشاره به ورود تکنولوژی به جهان افزود: ما در روزگار ارتباطات هستیم و با وجود ورود تکنولوژی و ارتباطات در جهان باز هم کتاب اولویت خود را دارد و جایگزینی ندارد.

اسماعیلی گفت: مسئولان باید به حوزه فرهنگ و کتاب کمک کنند و باید تلاش شود تا فرهنگ کتاب خوانی در جامعه نهادینه شود چون یک نیاز همه جانبه است.

وی با اشاره به برنامه‌های موسسه بوستان کتاب در هفته کتاب خوانی تصریح کرد: بوستان کتاب مسابقه‌ای به مناسبت هفته کتاب برگزار کرده است که محور این مسابقه کتاب سنن النبی سیره پیامبر (ص) است و زمان ثبت نام برای شرکت در مسابقه هم 25 الی 30 آبان است.

رئیس موسسه بوستان کتاب با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: بوستان کتاب اقدام به برگزاری 14 نمایشگاه کتاب درسراسر کشور کرده است تا علاقه مندان کتاب از این نمایشگاه‌ها استفاده کنند.

اسماعیلی با اشاره به دغدغه‌های موجود در بوستان کتاب گفت: یکی از اقداماتی که بوستان کتاب انجام می‌دهد و برای ما اهمیت زیادی دارد نشر کتاب‌های دینی و معرفتی است که جامعه به آن‌ها نیاز دارد.

وی با اشاره به تعداد آثار انتشار یافته در بوستان کتاب بیان کرد: بوستان کتاب امسال هم موفق شد180 کتاب را به صورت بازچاپ ارائه دهد و 45 کتاب هم چاپ شد.

رئیس موسسه بوستان کتاب با اشاره به گرانی کاغذ و مشکلات چاپ عنوان کرد: با توجه به گرانی کاغذ و مشکلاتی که در سال‌های 90 الی 92 بوجود آمد اما بوستان کتاب در نمایشگاه کتاب سال گذشته توانست به عنوان ناشر بر‌تر انتخاب شود.

اسماعیلی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم در کنار نشر فیزیکی کتاب آثار علما و مراجع را به صورت دیجیتال ارائه دهیم که تاکنون آثار علامه طباطبایی، آیت الله سبحانی و علامه حسن‌زاده آملی را به صورت دیجیتال ارائه کردیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری