مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام گفت: در استان قم 90 کودک نیازمند تحصیل شناسایی شدند که 65 نفر آنان در نوبت دریافت حامی هستند.

خبرگزاری فارس: 65 کودک قمی نیازمند تحصیل در نوبت دریافت حامی
به گزارش قم خبر به نقل از فارس از قم،‌ محمدحسین متقی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر سرپرستی شعبه قم موسسه فرهنگی دارالاکرام برگزار شد، بیان کرد: این موسسه فرهنگی با هدف حفظ کرامت ذاتی و جلوگیری از خدشه‌دار شدن عزت نفس انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در کشور تاسیس شد.

وی افزود: اعطای بورسیه تحصیلی و تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا دوره‌های عالی بر اساس جدول امتیازات تنظیم شده هر مقطع تحصیلی، ‌برگزاری کلاس‌های کمک درسی، ‌ورزشی، ‌هنری، ‌مشاوره خانواده و اردوهای فرهنگی ـ تفریحی،‌ برنامه‌ریزی آموزشی و نظارت درسی و تامین مشاوره‌های روانشناسی و اجرای برنامه‌های خاص با بهره‌گیری از کانون فرهیختگان و کارشناسان همیار موسسه از جمله اقداماتی است که در این موسسه فرهنگی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام شناسایی استعدادهای برتر بورسیه شده در زمینه‌های علمی،‌ ورزشی، ‌هنری و برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش کودکان نیازمند را از دیگر اقدامات این موسسه فرهنگی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موسسه فرهنگی دارالاکرام 900 دانش‌آموز را در سراسر کشور زیر پوشش حمایتی خود قرار داده است، تصریح کرد: 900 حامی در سراسر کشور از دانش‌آموزان زیرپوشش این موسسه فرهنگی حمایت می‌کنند.

متقی با اشاره به فعالیت 6 ماهه شعبه قم موسسه فرهنگی دارالاکرام‌ بیان کرد: در حال حاضر 90 دانش‌آموز دارای شرایط خاص توسط این موسسه در قم شناسایی شده‌اند که تنها برای 25 دانش‌آموز حامی پیدا شده و سایر دانش‌آموزان در نوبت دریافت حامی هستند که امیدواریم به زودی بتوانیم با همیاری مردم نوع‌دوست قمی برای این شمار دانش‌آموز حامی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند از یک یا چند دانش‌آموز حمایت کنند، متذکر شد: ممکن است شخصی نتواند به صورت فردی از یک دانش ‌موز زیر پوشش این موسسه فرهنگی حمایت‌های لازم را داشته باشد که در این راستا افراد یک خانواده نیز می‌توانند با مشارکت خود از تحصیل یک کودک حمایت‌های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام با تاکید بر اینکه در استان قم کمبود حامی داریم، گفت: در سایر استان‌ها با فراوانی حامی روبه‌رو هستیم که در استان قم این مسئله به عکس رخ داده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد بچه‌های زیرپوشش این موسسه با رتبه‌های تک رقمی در دانشگاه‌های سراسری قبول شده‌اند، تصریح کرد: هدف ما تنها حمایت از تحصیل کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیست بلکه هدایت کودکان در معرض خطر به یک زندگی آرام همراه با تحصیل و شغل مناسب است.

متقی اضافه کرد: برای این منظور حرفه‌آموزی را در کنار تحصیل برای این کودکان در نظر داریم که به صورت جدی در سال‌های اخیر به آن توجه می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای گام برداشتن در امور خیر و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 37841769 و 37841639 در قم تماس گرفته و یا به پایگاه اینترنتی www.darolekram.com مراجعه کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری