مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در قم به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان به کار خود پایان داد
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی جمعه‌شب با حضور جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین اندیشمندانی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های جهان اسلام و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی دبیر علمی همایش طی سخنانی اظهار کرد: مسائل زیادی در برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری همایش داشتیم که احساس می‌کنیم علامه کمک‌های زیادی به ما کرده و هدایت دست‌اندرکاران را بر عهده داشته است.

وی افزود: شخصیت علامه چندان نیازی به توضیح ندارد زیرا آشکار و روشن است که او چه جایگاهی داشت؛ مسائل جدیدی در عصر حاضر ظهور کرده‌اند که با مراجعه به آثار علامه طباطبایی در می‌یابیم کتاب‌های او برتری مکتب اسلام بر سایر اندیشه‌ها را نشان می‌دهد.

در ادامه آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سخنرانی کرد و گفت: المیزان دارای امتیازاتی است که بخشی از آنها مربوط به شخصیت علامه طباطبایی است ولی برخی از خصوصیات آن هم در ارتباط با مبانی روشنی بوده که این شخصیت برجسته برای نگارش تفسیر خود مورد استفاده قرار داده است.

پس از آن مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی طی سخنانی خاطرنشان کرد: این بیت شریف بنا به پیشنهاد آیت‌الله سبحانی خریداری و بازسازی شد تا دارالقرآنی برای پاسداشت شخصیت علامه طباطبایی و همچنین محلی برای تدریس و تحقیق در مورد قرآن به وجود بیاید.

وی تشکیل مجمع حافظان حوزوی را یکی از فعالیت‌هایی دانست که در این دارالقرآن انجام شده است و خاطرنشان کرد: از آیت‌الله استادی هم درخواست کرده‌ایم جلسه تدریس المیزان را در این مکان برگزار کند.

در پایان آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید سخنرانی کرد و با بیان اینکه این دانشمند برجسته دارای ابعاد شخصیتی گوناگونی است، اظهار کرد: به همین دلیل و به‌خاطر اینکه او دارای شخصیتی محدود نیست، نمی‌توان به راحتی هم درباره او به سخن‌سرایی پرداخت.

وی افزود: علامه طباطبایی متخصص در علوم و دانش‌های گوناگون بود و در هر مورد یا مسلط بود یا اینکه صاحب نظر و مشارکت‌کننده.

در انتهای مراسم نیز با اهدای هدایایی از برخی مراکز همکار و همچنین صاحبان مقالات برتر تجلیل شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری