آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه وجود مخالفان و موافقان با موضوع حجاب و نبود یک اراده قطعی بر این موضوع سبب ایجاد شرایط کنونی شده است، گفت: قوانین مربوط به حجاب در ادارات اجرا نمی‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم ، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضا شورای جامعه پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) اظهار کرد: حسین سفینه النجاه و هدایتگر راه اسلام است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هدایت و حرکت در مسیر الهی سبب خداشناسی می‌شود، افزود: در سوره طه آیه 20 خداوند اشاره می‌کند هر موجودی را هدایت کرده ‌و همان‌طور که خداوند آفریننده است، هدایتگر نیز هست.

وی خاطرنشان کرد: همه جلوه‌ها و آفریدگان خداوند از کوچک و بزرگ در مسیر خاصی حرکت می‌کنند که همان هدایت الهی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خلقت خاص خداوند در هر موجودی گفت: در عالم حیوانات خداوند غریزه قرار داده ‌که بر اساس آن حرکت می‌کنند اما در انسان که خلیفه‌الله است عوامل هدایت بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عقل و فطرت از عوامل هدایت انسان است، خاطرنشان کرد: استفاده از این ابزارهای الهی در سعادت انسان اثربخش است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) روشن‌گر راه هدایت است، گفت: حرکت امام حسین (ع) و پیام‌های عاشورا، که قسمتی مربوط به شهادت و بخش عظیمی از آن در اسارت حضرت زینب (س) همان راه هدایت الهی است.

استاد سطوح بالای حوزه علمیه با بیان اینکه زن نقش اثربخش‌تری نسبت به مرد در جامعه دارد، تصریح کرد: در مسئله حجاب نباید یک مسئله اسلامی به این میزان طولانی و زحمت در پی داشته باشد، این به دلیل آن است که این مسئله از ابتدا به‌خوبی تبیین نشده ‌و عده‌ای با کمرنگ کردن این موضوع به فساد دامن زدند.

وی با تأکید بر اینکه وجود مخالفان و موافقان با این امر و نبود یک اراده قطعی بر این موضوع سبب ایجاد شرایط کنونی شده است، تصریح کرد: قوانین مربوط به حجاب در ادارات اجرا نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با عنوان اینکه زنان ما همان زنانی هستند که در جنگ تحمیلی فرزندان خود را به جنگ می فرستاند گفت: باید فردی که نظر قاطع دارد و همه آن را مورد قبول می‌دانند در مورد قانون حجاب نظر قطعی بدهد و با فرهنگ‌سازی به زبان خوش به احیای فرهنگ حجاب کمک کنیم.

استاد سطوح بالای حوزه علمیه با عنوان اینکه احکام باید با دلیل و برهان و حکم قاطع ایجاد شود، افزود: جریانی به وجود آمده ‌که به تأخیر در ازدواج منجر شده و آن اصرار بانوان جامعه در ادامه تحصیل است.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج در جامعه کنونی ما آسان نیست، تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به مادیات و تلقی فرزند آوری به عنوان یک مزاح در خانواده با کاهش نسل در جامعه مواجه شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل کار یک نفر نیست افزود: به عزم جمعی، فرهنگ سازی، تلاش عمومی برای حل این مسئله نیاز است که باید توسط مسئولان و با حل مشکلات اقتصادی به آن کمک کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری