نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم از در نظر گرفته شدن دو مسیر برای ورود هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری به حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.

خبرگزاری فارس: تعیین دو مسیر برای ورود دسته‌های عزاداری به حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، محمود هوشنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای عملیات عمرانی در سنوات گذشته برخی از محدودیت‌ها در حضور دسته‌های عزاداری برای ورود به حرم کریمه اهل بیت(س) ایجاد کرده بود، اظهار کرد: امسال دسته‌های عزاداری از دو مسیر وارد حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در صحن جواد الائمه جایگاه ویژه‌های تدارک دیده شده بود ولی هیئت‌های مذهبی عمدتا علاقه دارند که وارد صحن بزرگ شوند.

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه در سال جاری دو مسیر میدان آستانه و خیابان ارم برای ورود دسته‌های عزاداری در نظر گرفته شده است، گفت: دسته‌های عزاداری مناطق 2، 3 و 6 از صحن عتیق به سمت صحن جوادالائمه عبور خواهند کرد.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم که در زمینه حضور دسته‌های عزاداری در حرم کریمه اهل بیت(س) شاهد بروز مشکلی نباشیم.

هوشنگی همچنین از تشکیل اکیپ‌های بازدید محسوس و غیرمحسوس از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: در این بازدید بازرسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای ارتقای فرهنگ عزاداری گفت: به دلیل وجود برخی نگرانی‌ها این بازدیدها به صورت محسوس و نامحسوس اجرا خواهد شد.

نایب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم به مصوبه شورای هیئت‌های مذهبی استان در خصوص اقدامات سلبی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: باید هیئت‌های مذهبی اهتمام جدی در خصوص رعایت فرهنگ و شئونات عزاداری داشته باشند؛ پرهیز از اقداماتی که موجب تفرقه بین صفوف مسلمانان می‌شود از دیگر نکات مورد تاکید است.

وی گفت: نباید در هیئت‌های مذهبی شاهد اقداماتی باشیم که موجب خشنودی دشمنان شود.

هوشنگی از همکاری 5 هزار رابط انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در هیئت‌های مذهبی خبر داد و اضافه کرد:‌ در این خصوص جلسات کارشناسی با حضور فرماندهان ناجا و روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شده است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به شور و شعور حسینی در مجالس عزاداری سید‌الشهدا(ع) یادآور شد: امیدواریم که امسال شاهد برپایی مجالس عزاداری باشکوه در شهر قم باشیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری