تعزیه خوانی یکی از مراسم های مهم روستائیان در ایام ماه محرم و صفراست.

به گزارش قم خبر، با آمدنت شور حسینی در شهر موج می زند، شهر سیاه پوش می شود دلهای عاشقان هم، حال و هوای همه کربلایی می شود و دلسوختگانت  چند روز مانده به آمدنت به استقبال تو می روند، تا خود را آماده و همراه غمت کنند.

سیاه پوش کردن مساجد، خیابان ها و گرفتن روضه، تعزیه خوانی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) از کارهای اصلی ایام محرم و صفر است.

در این میان برای جویا شدن از برنامه های فرهنگی شهرهای تابع قم با حجت الاسلام سید احمد موسوی معاون فرهنگی کانون مساجد قم گفتگو کردیم.      

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی با اشاره به برنامه های فرهنگی در شهرهای تابع، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم بسیاری از روستا ها شهرقم دغدغه دعوت مداح و سخن ران را دارند.

وی افزود: آماد ه کردن مساجد و سیاه پوش کردن، یکی دیگر از کارهای فرهنگی در این روستا ها است که مردم بی منت در این کار خیر فعالیت می کنند.

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعهٔ کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود.این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی-شیعی و بیشتر دربارهٔ کشته‌شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.

معاون فرهنگی کانون مساجد قم تعزیه خوانی را یکی از مراسم های مهم  روستائیان در ایام ماه محرم و صفردانست.

موسوی به فعالیت مردم شهرهای تابع در رفتن به استقبال ماه  محرم اشاره کردو گفت: آماده کردن حسینیه ها در غالب تعمیرات و بنایی یکی دیگر از اقدامات اهالی روستاها  این ایام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری