نخستین نشست تحلیل محتوای سبک زندگی اسلامی همراه با بررسی سینمای معاصر ایران در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در این نشست که با حضور امید واضحی آشتیانی مدیر گروه فرهنگ و رسانه دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم و از فعالان حوزه نقد، دانشجویان رشته امور فرهنگی و علاقمندان حوزه رسانه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، در خصوص شیوه‌های اطلاع‌رسانی سینمای معاصر ایران در خصوص سبک زندگی اسلامی تبادل‌نظر شد.

این نشست با اکران فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی شروع و سپس این فیلم توسط امید واضحی آشتیانی تحلیل و کارشناسی شد و همچنین راهکارهایی برای اشاعه سبک دینی و همسو کردن زندگی مدرن امروزی و سنت در خانواده‌های ایرانی ارائه شد.

واضحی آشتیانی ضمن تحلیل این فیلم از حوزه‌های مختلف اظهار کرد: فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو را می‌توان در محورهایی همچون تقابل نظام سنتی و مدرن در خانواده‌های ایرانی، مدرن‌زدگی یا بی‌اخلاقی مدرنیته در لباس تمدن، برائت نظام دینی از سنت‌زدگی و خرافه‌های مذهبی بررسی کرد.

وی در ادامه نقد خود همچنین این فیلم را از منظر هنر و ارتباطات و نیز سواد بصری و پیام‌های غیرکلامی مورد تحلیل قرار داد.

این نشست نخستین جلسه از سلسله جلسات گروه فرهنگ و رسانه این دانشگاه است که با هدف بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان و با رویکرد تبیین مهارت‌های هنری سینما در انتقال مفاهیم فرهنگی برگزار شد که با پرسش‌های دانشجویان و بررسی پیام‌های دینی این فیلم همراه بود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری