کد خبر: 9230

قم خبر از نبود فضای سبز روستای جنداب گزارش می دهد:

که مردم روستای جنداب که بزرگترین روستای استان قم شناخته شده است از نبود فضای سبزبرای گذراندن اوقات فراغت خود رنج می برندواز فواید این نعمت خدادادی که همه بزرگان واهل علم به آن اشاره کرده اند بی بهره مانده اند وبرای یکی دو ساعت دور هم نشستن در فضای سرسبز باید کیلومترها ازخانه های خود دورشوند.

به گزارش قم خبر، "نگاه کردن به گل های رنگارنگ،شکوفه های زیبا ودرختان سرسبز وخرم،چنان لذتی به آدمی می بخشد که هیچ لذتی را با آن برابر،نمی توان کرد"امام صادق (ع) این جمله بسیار زیبا در رابطه با فضای سبز وتاثیری گذاری آن بر روح انسان رافرمودند.

که شریعت اسلام،تعبیرهای پیشوایان معصوم ،اندیشمندان، روانشناسان،شاعران و... به فواید فراوان این نعمت خدادادی(گیاهان) تاکید کرده اند.

که مردم روستای جنداب که بزرگترین روستای استان قم شناخته شده است از نبود فضای سبزبرای گذراندن اوقات فراغت خود رنج می برندواز فواید این نعمت خدادادی که همه بزرگان واهل علم به آن اشاره کرده اند بی بهره مانده اند وبرای یکی دو ساعت دور هم نشستن در فضای سرسبز باید کیلومترها ازخانه های خود دورشوند.

درجستجوی فضای سبز

غلامعلی اسماعیل گل یکی از اهالی روستای جنداب ازنبود فضای سبز دراین روستااعتراض کرد و گفت: به دلیل نبود فضای سبز ومکانی برای تفریح جوانان هرهفته اهالی مجبورهستند به بوستان های شهرقم بروند.

وی بابیان اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر دراین روستا صفراست افزود: برای استفاده از طبیعت وفضای سبز،باید خطر جاده را تحمل کنیم وازروستای خود دورشویم.

علاقه به گیاهان وفضای سبز ازسال های بسیاردوروشاید از دوران انسان های اولیه نشات می گیرد.عوامل فیزیکی فضای سبز بررفتارانسان هاو کاهش آلودگی هوا وآلودگی صدا،کاهش گرماوتعدیل دما وکاهش عوامل استرس زاتاثیر می گذارد.

داریوش رضا قلی گل عضو شورای اسلامی روستای جنداب بااشاره به اینکه جنداب پرجمعیت ترین روستای بخش استان است، اظهار کرد: با وجود جمعیت تقریبا 2000نفرروستای جنداب نیازمند فضای سبز وامکانات تفریحی وفرهنگی بیشتری است.

وی افزود: با پیگیری شورا وبخشداری جنداب،طرح یک بوستان 5هکتاری بامشارکت اداره کل منابع طبیعی در حال حاضراستارت خورده است.

عضو شورای اسلامی روستای جنداب، تصریح کرد: اگراعتبار ویژه داده شود برای اوقات فراغت مردم وجوانان بوستان وفضای سبز احداث می کنیم تا مجبور به مهاجرت نباشند.

 با دیدن وشنیدن از وضیعت نبود فضای سبزکه نیازحیاتی هرانسان است وبرروح و اندیشه فردتاثیرمی گذارد، برای جویا شدن ازمشکلی که بر سر راه گیاهان جنداب سبز شده است با دهیاراین روستا گفتگو کردیم.

کمبود بودجه

علی رضااحمد گل دهیار روستای جنداب بااشاره به اینکه برای ایجاد فضای سبز بودجه خاص نیاز است، اظهارکرد: اجرای طرح بوستان 5هکتاری در کنار امامزاده عباس در بافت روستا احداث خواهد شد.

وی به بودجه مورد نیاز این بوستان 5 هکتاری اشاره کرد و افزود: تقریبا 150میلیون تومان برای اجداث این بوستان مورد نیاز است تا کمی از نیازمردم وجوانان کاهش یابد.

دهیارروستای جنداب با اشاره به وضعیت بد کم آبی دراین روستا، عنوان کرد: با وجود کمبود آب هیچ فضایی سبزنمی شود و ایجاد فضای سبز در طرح هادی جانمایی شده است.

احمد گل تصریح کرد: بارفع شدن مشکل بی آبی ودادن بودجه مورد نیاز، فضای سبز ومکان تفریحی برای آسایش مردم روستای جنداب احداث می شود.

آهن ربای سبز،مردم روستای جنداب را کیلو مترها به خود جذب می کند واین حق هرانسان است که در مکانی که زندگی می کند لذت ببرد.قم خبر از مسئولان مربوطه تقاضا می کندهرچه زودتر مشکل کمبود آب روستاها را برطرف کنند و با دادن اعتبار، فضای مناسب تفریحی وفرهنگی که حق هر انسان است، فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری