کد خبر: 7013

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار زورگیر جوان خبر داد که اقدام به ده‌ها فقره زورگیری از شهروندان در نقاط مختلف تهران کرده‌ بودند.

به گزارش قم خبر به نقل از ایسنا، در ساعت چهار صبح اولین روز از شهریور ماه امسال مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی آبادنو ، در حین گشت زنی به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید و طرح هوندا ۱۲۵ سبز رنگ مشکوک شدند اما سرنشینان این دو موتورسیکلت با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند که نهایتا با اجرای طرح مهار از سوی واحد گشت کلانتری ۱۵۲ در محدوده تعقیب و گریز، سرنشینان موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ با شلیک گلوله از سوی مأموران روبرو شده و به علت عدم کنترل موتورسیکلت توسط راننده به زمین خورده اما همچنان به صورت پیاده اقدام به فرار کردند.

در ادامه راکب موتورسیکلت آپاچی برای فرار از دست مأموران به یک منزل مسکونی نیمه ساز رفت و دو سرنشین دیگر نیز در زیر یک دستگاه خودرو سواری پارک شده در محل مخفی شدند اما هر سه نفر توسط مأموران دستگیر و در بازرسی اولیه از آنها نیز چندین دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه یک قبضه قمه و اسپری اشک آور کشف و ضبط شد .

با آغاز تحقیقات اولیه در کلانتری ، مأموران اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت آپاچی دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری بوده و در همان روز، به سرقت رفته است . علاوه بر موارد کشف شده از متهمان ، سوئیچ متعلق به یک دستگاه خودرو سواری نیز کشف شد که در همان مراحل اولیه مأموران موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پرشیا دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری در منطقه خانی آباد – محدوده میدان میوه و تره بار شدند .

براساس این گزارش با شناسایی اموال مسروقه از متهمین و اعتراف هر سه متهم به ارتکاب سرقت های به عنف ، پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" تشکیل و به دستور قاضی عموزاد ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات از سه متهم به نام های "جواد" ( ۱۸ ساله ) ، "هادی" ( ۲۱ ساله ) و "سعید" ( ۱۹ ساله ) ، هر سه نفر به ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از انواع خودرو و موتورسیکلت های سرقت شده به شیوه زورگیری ، در سطح شهر تهران اعتراف کردند ؛ همزمان با اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره زورگیری و شناسایی متهم چهارم به نام امین ( ۲۰ ساله ) در منطقه فلاح که در زمان تعقیب و گریز با موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ از محل متواری شده بود ، تعدادی از مالباختگان نیز پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی هر سه متهم کردند .

مالک خودرو پرشیا پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در ساعت یک بامداد ۳۱ مرداد ماه امسال در حال پارک خودرو در مقابل در خانه بودم که ناگهان یک نفر از سمت در شاگرد سوار ماشین شد و با قمه و گاز اشک آور مرا به زور از ماشین بیرون کرد ؛ همزمان شخص دیگری از سمت چپ ماشین ، سوار شد . خواستم در برابرشان مقاومت کنم که جوان دیگری با موتور جلوی پای من ایستاد و آنجا فهمیدم که همگی با یکدیگر هستند و من نیز نتوانستم در برابر آنها هیچ اقدامی کنم ؛ آنها ماشین را سرقت کرده و به سرعت از محل دور شدند".

دو مالباخته که گوشی های تلفن همراهشان از متهمین کشف شده بود ، پس از حضور در پایگاه اقدام به شناسایی هر سه متهم کردند ؛ یکی از آنها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت ۷:۳۰ روز ۳۰ مرداد ، در ایستگاه اتوبوس یاغچی آباد منتظر آمدن اتوبوس بودم که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو ۲۰۶ به من حمله ور شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت تلفن همراه و وجوه نقد همراهم کردند ". مالباخته دیگر نیز به کارآگاهان گفت : "در ساعت ۲۲ روز ۱۴ مرداد ماه ، در خیابان گلبرگ شرقی در مقابل در منزل نشسته بودم که ناگهان چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت ، با چاقو و زدن اسپری اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهم کردند.

با شناسایی مخفیگاه چهارمین عضو گروه سارقین زورگیر در منطقه فلاح ، کارآگاهان اقدام به دستگیری متهم در بیستم شهریور ماه کردند؛ در زمان اجرای عملیات، متهم که در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی مخفی شده بود اقدام به فرار از طریق پنجره مشرف به داخل کوچه کرد که از این ارتفاع سقوط کرده و از ناحیه هر دو پا دچار شکستگی شد.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در سطح شهر تهران و مراجعه ده‌ها مالباخته به پایگاه پنجم پلیس آگاهی که بدین شیوه و شگرد توسط متهمین در مناطق "غرب" و "جنوب غرب" تهران مورد تهدید و زورگیری قرار گرفته اند ، قرار قانونی برای هر چهار متهم صادر و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، در مناطق مختلف تهران بویژه در طول شش ماه گذشته مورد ضرب و شتم ، تهدید و زورگیری قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهمین به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری