رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای فعالیت‎های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم در حوزه آموزش‎های تخصصی، رویکردهای این معاونت متحول می‌شود.

خبرگزاری فارس: رویکردهای آموزشی جهاد دانشگاهی قم متحول می‌شود

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، محمدابراهیم فقیه‌زاده در آستانه شروع سال جدید آموزشی اظهار کرد: آموزش به عنوان یکی از حوزه‌های تخصصی جهاد دانشگاهی، در دو بخش آموزش‌های بلندمدت و آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت درحال فعالیت است.

وی افزود: در حال حاضر آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت این معاونت در 4 مرکز تخصصی علوم انسانی، زبان‌های خارجی، فناوری اطلاعات و هنر و ضمن خدمت و همچنین آموزش‌های بلندمدت در مرکز علمی کاربردی این معاونت در حال برگزاری است.

فقیه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مرکز علمی کاربردی این نهاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک هزار دانشجو در رشته‌های مختلف فنی مهندسی، معماری، علوم انسانی و گرافیک در حال تحصیل هستند.

وی تأکید کرد: رویکرد جدید معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم برگزاری دوره‌های عمومی که در مراکز دیگر آموزشی برگزار می‌شود نیست و باید این دوره‌ها در سطح تخصصی برگزار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم درباره گروه مخاطبان جهاد دانشگاهی گفت: آموزش‌های کوتاه مدت شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و عموم افراد است.

فقیه‌زاده ورود به عرصه آموزش‌های الکترونیک را نیز جزء رویکردهای جدید آموزشی این واحد عنوان کرد و گفت: ورود به عرصه برگزاری روش‌های نوین آموزشی و همچنین گسترش این نوع آموزش‌ها مانند آموزش‌های از راه دور، تورهای آموزشی و کمپ‌های تخصصی از برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

وی به ناکارآمدی سیستم‌های آموزشی فعلی برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در برهه‌ای با راه‌اندازی مراکز عالی علمی کاربردی این خلأ تا حدودی برطرف شد اما باید برنامه‌ریزی بیشتری در این خصوص انجام پذیرد.

فقیه‌زاده ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی، اجرای دوره‌های تخصصی و تخصصی پیشرفته، برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگا‌ه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این نهاد انقلابی خواهد بود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری