رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید تدبیری اندیشه شود تا درس معارف اسلامی در قالبی خاص به دانشجویان خارجی در دانشگاه معارف اسلامی عرضه شود.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، حجت الاسلام محمد محمدیان ظهر امروز در مراسم تودیع رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به رئیس سابق این دانشگاه اظهار کرد: تاسیس این دانشگاه ثمره تلاش رئیس سابق دانشگاه معارف حجت الاسلام کلانتری است و او یکی از شخصیت های شناخته شده در کشور می باشد، حجت الاسلام شاکری رئیس جدید دانشگاه معارف هم یکی از شخصیت های علمی کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه معارف را محل تدریس مدرسان دانست و افزود: ما در این دانشگاه به دنبال صدور مدرک دانشگاهی صرف نیستیم، تنها باید افرادی که دغدغه دین دارند، وارد دانشگاه معارف شوند و دانش آموخته این دانشگاه باید در قبال دانشجویان احساس مسئولیت داشته باشد و به دنبال تبلیغ دین در دانشگاه ها باشد.

وی تصریح کرد: ما در دانشگاه معارف اسلامی به دنبال تربیت محقق نیستیم، تربیت محقق وظیفه دانشگاه های دیگر است، البته دانش آموختگان این دانشگاه از یک سطح علمی برخوردار باشند تا در دانشگاه به تدریس معارف اسلامی بپردازند.

محمدیان با اشاره به بحث پژوهش در دانشگاه معارف اسلامی گفت: ما باید به دنبال انتقال کلام اهل بیت (ع) دیگران باشیم، باید پژوهش های دانشگاه معارف اسلامی در راستای پاسخ به نیازهای درس معارف اسلامی باشد و مسئولان دانشگاه باید بر روی موضوعات پایان نامه های ارشد و دکترا دانشجویان نظارت کنند تا این پایان نامه ها خروجی مناسب را برای نیازهای درس معارف اسلامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید تدبیری اندیشه شود تا درس معارف اسلامی در قالب خاصی به دانشجویان خارجی در دانشگاه معارف اسلامی عرضه شود، همچنین تدریس رشته مدیریت فرهنگی در این دانشگاه باید ادامه داشته باشد و این رشته مورد نیاز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری