کد خبر: 5631

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت از برگزاری اردوی جهادی تابستانی این گروه با حضور 50 دانشجوی پزشکی در منطقه دشت احمد بخش مرکزی قم خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور 50 سفیر سلامت در دشت احمد

به گزارش قم خبر ، محمود تیموری در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به آغاز اردوی جهادی گروه سفیران سلامت متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار کرد: این گروه جهادی اردوی تابستانی خود را با حضور در منطقه دشت احمد از توابع بخش مرکزی قم و در روستاهای عباس آباد، نعمت‌آباد و قاشبلاغی از ابتدای شهریور ماه آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان و معاینه پزشکی اهالی روستاهای یاد شده از جمله فعالیت‌های این دوره از اردوی‌ جهادی دانشگاه علوم پزشکی است که توسط 50 نفر از دانشجویان دختر و پسر در رشته‌های مختلف پزشکی به اجرا خواهد رسید.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت افزود: روز گذشته تیمی از پزشکان بسیج جامعه پزشکی استان قم از جمله دکتر پرهام فوق تخصص غدد، دکتر جوادی پزشک عمومی، دکتر حکیم الهی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و دکتر عبداللهی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم به اردوی گروه جهادی سفیران سلامت اضافه شده و به معاینه تخصصی بیماران در منطقه پرداختند.

تیموری با اشاره به اینکه دانشجویان این گروه در روزهای 24 و 25 مرداد ماه به انجام غربالگری در منطقه پرداختند، گفت: پس از انجام شناسایی، هماهنگی‌های لازم برای انتقال بیماران خاص به بیمارستان شهید بهشتی برای انجام آزمایشات تخصصی و تشخیص دقیق بیماری و درمان آنان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای تست‌های پزشکی شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و سنجش حس چشایی برای دانش‌آموزان بدو ورود به کلاس اول در روستاهای مذکور عنوان کرد: در این برنامه دانش‌آموزانی که دچار اختلالات بینایی، شنوایی و چشایی بودند برای درمان به مراکز درمانی قم اعزام و در آنجا توسط پزشکان متخصص به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت خاطرنشان کرد: در اردوی جهادی امسال علاوه بر برنامه‌های بهداشتی و درمانی انجام برنامه‌های فرهنگی نیز در دستور کار گروه قرار دارد و این اردو تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری