کد خبر: 5487

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری پانزدهمین مسابقات ملی مهارت و انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 از نهم تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در قم

به گزارش قم خبر ، احمد عطارنیا در گفت‌و‌گو با فارس در قم، به برگزاری مسابقات ملی مهارت و انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 اشاره و اظهار کرد: 24 شرکت‌کننده از استان قم که شامل 22 مرد و 2 زن است در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در قم با یک هزار و 35 شرکت کننده و در مرحله استانی نیز با 110 شرکت‌کننده همزمان با سراسر کشور برگزار شد که 24 نفر از استان قم به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت WSI، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است.

عطارنیا با اشاره به اینکه پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 29 رشته آموزشی است گفت: این رشته‌ها شامل ساخت و تولید (تیمی3 نفره)، مکاترونیک (تیمی 2 نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجرچینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، کابینت‌سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی 2 نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک است.

وی ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن‌ها در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب‌نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی و صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها و برنامه‌ریزی برای رفع آنها از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

عطارنیا خاطرنشان کرد: این مسابقات زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای و همچنین رقابت سالم میان جوانان را فراهم کرده و در شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نقش موثری دارد.

وی یادآور شد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در آنها برای کسب مهارت و همچنین ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در زمینه اعطاء تسهیلات به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت گفت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت است.

عطارنیا تصریح کرد: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری