مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: 31 دستگاه، نهاد و سازمان در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عضویت دارند.

خبرگزاری فارس: همکاری 31 دستگاه و سازمان در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: 31 دستگاه، نهاد و مرکز، هر سال قبل از دهه کرامت نشست‌های متعددی را در قم، مشهد و شیراز برگزار می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های این دستگاه‌ها در همان شهرها صورت می‌گیرد و ستادهای استانی هم با همین رویه جلساتی را برگزار می‌کنند.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه آستان مقدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله اعضای این شورا محسوب می‌شوند گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، صدا و سیما، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ... از دیگر اعضا به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: دهه کرامت فرصتی برای ابراز ارادت ملت شریف ایران به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است؛ شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت پیش از این دهه، بررسی ظرفیت‌های هر دستگاه و نهاد را انجام می‌دهد و سپس بر اساس آن ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد؛ سند مشترکی برای همکاری همه دستگاه‌ها به صورت منسجم و هماهنگ در دهه کرامت تهیه شده است تا در نهایت جریانی فرهنگی برای دفاع از حریم ولایت صورت بگیرد.

ارباب‌سلیمانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این شورا در این راستاست که جریان‌های خودجوش مردمی را در بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی به وجود بیاوریم و از ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کنیم.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه حضور پرشور مردم در برنامه‌های دهه کرامت دیده می‌شود گفت: پیش‌بینی برگزاری حداقل 350 هزار مراسم مردمی به صورت خودجوش با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی صورت گرفته و در 75 کشور هم قرار است جشن‌هایی به این منظور برگزار شود.

وی افزود: در دهه کرامت و در روز پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان هم تکریم امامزادگان با محوریت فرزندان موسی بن جعفر(ع) به همت سازمان اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد.

ارباب‌سلیمانی با بیان اینکه عناوین روزهای دهه کرامت هم امسال مشخص شده است گفت: همه دستگاه‌ها بر اساس این تقویم کارهای خود را به صورت هماهنگ انجام می‌دهند.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خاطرنشان کرد: کتاب ره‌توشه‌ای هم ویژه مبلغان دینی منطبق بر این نامگذاری تهیه شده و در اختیار روحانیون قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری