کد خبر: 2409

معاون آموزش و پ‍ژوهش دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، گفت: در راستای ترویج فرهنگ پژوهش، جشنواره پژوهش پویا برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس علیرضا استادیان در گفت‌وگویی با اشاره به فراخوان جشنواره پژوهش پویا گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در برنامه‌های اوقات فراغت کمتر به آن توجه می‌شود بحث‌های پژوهشی است که در این جشنواره سعی شده به‌ عنوان یکی از فعالیت‌های مساجد در نظر گرفته شود.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین زمینه اقداماتی از جمله آموزش حضوری روش پژوهش، کارگا‌ه‌های پژوهش و آموزش پژوهش به صورت کتاب‌محور انجام شده که در همین راستا 110 هسته پژوهش با 440 نفر عضو تشکیل شده است.

معاون آموزش و پ‍ژوهش دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم افزود: هر هسته از 4 نفر تشکیل شده که 3 نفر آن عضو و یک نفر که تحصیلات بالاتری نسبت به اعضای دیگر هسته دارد سرپرست این هسته محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ پژوهش، جشنواره پژوهش پویا را برای نخستین بار در استان قم کلید زده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش فعالان فرهنگی و اعضا، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

استادیان گفت: در بخش فعالیت فرهنگی که ویژه طلاب و دانشجویان است علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات مسجد،‌ خانواده و تعاملات فرهنگی، جوان مسجدی و احیای فرهنگ شهروندی، اقتصاد مقاومتی و رسالت مسجد، مسجد و سبک زندگی اسلامی و مسجد و رسانه‌های اسلامی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه موضوعات نقش زنان در ترویج عفاف و حجاب و نقش زنان در مسجد ایده‌آل اسلامی ویژه خواهران نیز در نظر گرفته شده، تصریح کرد: همچنین در بخش اعضا کتاب‌هایی به افراد داده می‌شود که براساس آن به بحث‌های پژوهشی روی آورده و داستان‌هایی در این زمینه بنویسند.

استادیان زمان برگزاری این جشنواره را اواخر شهریور ماه اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت بنیان علمی مسجد و توانمند سازی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه پژوهش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه پژوهش برای راهنمایی و استفاده علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره بر روی سایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به آدرس www.masajed-qom.com  بارگذاری شده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری