شهردار قم اشاره به حادثه فوت یک کودک بر اثر برق گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم، گفت: به هیچ وجه به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت نیستیم و این حادثه باید نقطه ای برای تحول در ایمنی شهر باشد.

به گزارش قم خبر، جو جلسه یکشنبه شب مدیران شهرداری قم و اعضای شورای اسلامی شهر، تحت تأثیر حادثه فوت یک کودک قمی بر اثر برق گرفتی در یکی از بوستان‌های قم بود و علی رغم مطرح شدن مسائل مختلف، هنگامی که نوبت سخن برای جمع بندی به شهردار قم رسید، بار دیگر مطرح شد.

محمد دلبری در حالی که از این اتفاق و قصور در مجموعه‌های مختلف به ویژه مجموعه شهرداری عصبانی بود، با اشاره به حادثه فوت یک کودک بر اثر برق گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم، تصریح کرد: به هیچ وجه به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت نیستیم و این حادثه باید نقطه ای برای تحول در ایمنی شهر باشد و از سوی دیگر افراد درگیر در این حادثه، تا پیدا شدن مقصر تعلیق شده اند و فارغ از سیر قضائی، به کار آنها رسیدگی می شود.

دلبری افزود: با ارزیابی صورت گرفته توسط مشاور عالی بحران و خطرپذیری، مشخص شده است که در سهل انگاری دست اندرکاران شهرداری منطقه شکی نیست. 8 ماه قبل تیرها تغییر جا پیدا می‌کنند و شخصی که مسئول انجام کار بوده است، به دلیلی جای تیرهای جدید را 50 سانتیمتر تغییر می‌دهد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: از جای تیرهای قبلی تا جای جدید تیرها، برق با کابل منتقل شده است و محل اتصال با چسب معمولی عایق شده است که همین کار کفایت می‌کند که دنبال هیچ جای دیگر به عنوان مقصر نرویم و این اشکال در سیستم شهرداری متاسفانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: مبنای ورودی نیروها به شهرداری تخصص نبوده است و افراد آشنایان خودشان را به عنوان نیروی فنی یا برقی به شهرداری معرفی می‌کنند و الا یک نیروی مختصری درس خوانده متوجه می‌شود که برق و آب با یکدیگر خطرساز هستند و باید عایق کاری به میزان خوبی صورت گیرد.

بوستان‌های غیر ایمن قم تا ایمن سازی تعطیل شوند
دلبری تاکید کرد: ما به دنبال توسعه بوستان و فضای سبز غیر کیفی و نا ایمن نیستیم و به هیچ عنوان نمی‌توان با عنوان توسعه، این مشکلات را توجیه کرد، بحران اصلی این‌هاست نه اینکه سیل یا زلزله را بحران بدانیم.

شهردار قم افزود: همه بوستان‌های قم بررسی شوند و هر بوستان غیر ایمنی، تا ایمن شدن، تعطیل شود و این هیچ مشکلی ندارد زیرا بوستان غیر ایمن نمی‌خواهیم.

سامانه 137 شهرداری قم تخصصی شود
بخش دیگر صحبت شهردار قم به ضرورت تخصصی شدن سامانه 137 شهرداری قم اختصاص داشت زیرا وی معتقد است که این گونه مسائل فنی مانند نقص برق در پارک‌ها که توسط مردم تذکر داده شده است، باید توسط یک گروه فنی پاسخ گویی و رفع شود.

دلبری با اشاره به ضرورت تخصصی شدن سامانه 137، تصریح کرد: ما نیاز به 137 سبز و حتی فنی داریم تا مشکلات پارک‌ها و فضای سبز قم را حل کنند. این گونه مراجعات باید توسط متخصص بررسی و رفع آن‌ها نیز گزارش شود.

ارزان بودن قیمت، نشان صلاحیت داشتن پیمانکار نیست
شهردار قم سپس به انتقادات رسانه ای نسبت به پروژه پل جمهوری پاسخ گفت و اظهار کرد: قرارداد شرکت دی هنگام آمدن من به شهرداری بسته شده بود و الا یکی از دغدغه‌های من این است که ارزان بودن کار نشان صلاحیت داشتن پیمانکار نیست.

وی افزود: تجربه نشان داده است که کسی که قیمت پایین داده است، یا اهل کار نیست و وسط کار، پروژه را ول می‌کند یا زرنگ است و بعداً با ادعای پول اضافی، بیشتر از قرارداد خود، دریافت می‌کند.

دلبری تصریح کرد: به شرکت دی اولتیماتوم جدی داده‌ایم و این شرکت را به ماده 46 تهدید کرده‌ایم و امیدواریم در 12 شهریور، سالروز شروع به کار شوراها، عرصه پل‌های جمهوری را در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار قم تاکید کرد: در عید فطر دو پروژه خوب افتتاح می‌شود و زیر گذر یادگار امام نیز در بازه زمانی پیش بینی شده خود به بهره برداری می‌رسد که امیدواریم یکی از این پروژه‌های عید فطر، شهید روحانی باشد.

دولت تعهد خود در سازمان قطار شهری قم را انجام داده یا واگذار کند
عضو شورای شهرداران کلانشهرهای کشور سپس به ماجرای تکمیل نشدن مونوریل و متر و قانون قطارهای شهری کشور اشاره کرد و گفت: قطار شهری در تعهد دولت‌هاست و در مترو از 50 درصد سهم خودمان جلوتر هستیم و در بحث مونوریل نیز تعهدات خودمان را انجام داده‌ایم.

دلبری افزود: اگر دولت بیاید اعلام کند که من نمی‌توانم تکلیف خودم را انجام دهم، شهرداری آماده تکمیل مونوریل و مترو به طور کامل است و منابع مورد نیاز برای آن تأمین می‌شود. اما اگر دولت این کار را نکند، دستگاه‌های نظارتی امکان هزینه کردن از عوارض مردم را در این پروژه‌ها به ما نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: از این رو قطار شهری را از پروژه‌های عمرانی قم باید جدا کرد و در صورت مصوبه شورا این پروژه‌ها را پیش می‌بریم.

در انتهای این جلسه که با حضور 14 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم همراه بود، به دلیل ابلاغیه استانداری قم، ساعت کار شهرداری قم در ماه رمضان نیز مورد بررسی واقع شد و به حالت قبل بازگشت.

انتهای پیام / 105

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری