کد خبر: 15467

نشست توجیهی طرح «آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی»با حضورمعاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه، رئیس اداره کل اوقاف وامور خیریه و400نفر از خادمان و متولیان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان قم شنبه شب در سالن همایشهای امامزاده شاه سید علی (ع) برگزارشد.

به گزارش قم خبر، نشست توجیهی طرح «آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی»با حضورمعاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه، رئیس اداره کل اوقاف وامور خیریه و400نفر از خادمان و متولیان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان قم شنبه شب در سالن همایشهای امامزاده شاه سید علی (ع) برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: سازمان اوقاف وامور خیریه برخلاف بسیاری از ادارات دولتی، در ایام تعطیلات عید نوروز تعطیل نیست و در حالت آماه باش قرار دارد، چراکه اعتقاد بر این است که در شرایط جنگ فرهنگی هستیم و نبایددر این شرایط سکوت کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح «آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی» باید خارج ازقوانین وروال اداری وبا عزمی جهادگونه انجام شودوبدون حضور فعال مردمی این طرح به سرانجام نمی‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قم در ایام نوروز میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور است، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم در سازمان اوقاف وامور خیریه این است که بقاع متبرکه وامامزاده‌ها به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قم بااشاره به اینکه بقاع متبرکه باید به زائران و مسافران نوروزی خدمات ویژه ارائه کنند، گفت: عزم جدی ما بر این است تا به مناسبت همزمانی نوروز با ایام فاطمیه طرح «آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی» به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

معاون امور زائرین استانداری قم نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بالای شهر مقدس قم در پذیرائی از زائران نوروزی گفت: شهر مقدس قم محل عبور ساکنان 17استان کشور است که اکثر این افراد در قم توقف می‌کنند که باید برنامه‌های ویژه‌ای برای این افراد داشته باشیم وبه آنان خوراک فرهنگی ارائه کنیم.

وی با اشاره به آمادگی استانداری قم در استقبال از زائران نوروزی تصریح کرد: برگزاری حداقل دو نوبت نماز جماعت در بقاع متبرکه وهمچنین برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله طرحهایی است که در ایام نوروز با همکاری استانداری، اداره کل اوقاف وخیرین در استان قم برگزار می‌شود.


یونس عالی‌پور شنبه شب در نشست هم اندیشی طرح«آرامش بهاری،سوگواره یاس نبوی»که در سالن همایشهای امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: استان قم بیش از ۴۰۰امامزاده واجب التعظیم داردکه این ظرفیت موقعیت مناسبی را برای ارتقاء سطح  فرهنگی در اختیار این استان قرار داده است.

معاون امور زائرین استانداری قم گفت: بقاع متبرکه استان قم می‌تواننددرساماندهی مسافران نوروزی قم نقش بسزایی داشته باشد.

عالی پور تصریح کرد: باید برای زائرانی که از شهرهای مختلف ازقم عبور کرده و در قم توقف می‌کنندخوراک فرهنگی تهیه کنیم.

وی گفت: باید برای زائرینی که وارد استان قم می‌شوند برنامه ریزی مناسب انجام دهیم و ایام ۱۵ روز تعطیلات عید بهترین فرصت برای ارائه خوراک فرهنگی به کسانی است که در ایام عید به قم می آیند.

معاون امور زائرین استانداری قم تاکید کرد:برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه استان قم در ایام نوروز حداقل در دو نوبت،و اهدای برخی هدایای فرهنگی از برنامه‌های ویژه  اداره کل اوقاف و استانداری در ایام نوروز94است.

عالی پور گفت:پیش بینی می شود در ایام تعطیلات عید بیش از ۶میلیون نفربه شهر مقدس قم سفرکنند واین بهترین فرصت برای معرفی شهرقم و انتقال مفاهیم دینی به زائران کریمه اهل بیت(ع) است.

عالی پور خاطر نشان کرد: قم مرکز تشیع است و تنها جایی است که می‌تواند به فتنه‌هایی که در جامعه وجود دارد جواب بدهد ومشکلات فرهنگی موجود را رفع نمایدو باید در ایام عید به این مسئله توجه ویژه ای کنیم وزمینه را برای استفاده حداکثری زائرین از ظرفیتهای فرهنگی شهر قم آماده نمائیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری