کد خبر: 15379

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آمار ۱۰.۵ میلیون نفر-شب اقامت تا دوشنبه‌شب خبر داد.

به گزارش قم خبر به نقل از مهر، مسعود سلطانی‌فر که در حاشیه سفر یک روزه به اهواز و آبادان و مناطق عملیاتی والفجر ۸ و شلمچه سخن می‌گفت، تاکید کرد: آماری که ما در سفرها داریم آمار اقامت‌کننده در هر شب در مراکز اقامتی رسمی است و آمار کسانی که در سفر به در خانه اقوام و آشنایانشان می‌روند به طور دقیق قابل ارزیابی و سنجش نیست.

معاون رییس‌جموری با بیان این که در گردشگری داخلی همه سفرها به مقصد مراکز اقامتی نیست، گفت: مواردی که ما آمار می‌گیریم، اقامت‌هایی است که در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اماکن متعلق به سازمان‌ها نهاد‌ها و ادارات، آموزش و پرورش و خانه‌مسافرها انجام می‌شود.

او همچنین از وجود حدود ۶۶۰ کمپ موقت گردشگری خبر داد که با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها، شهرداری‌ها و هلال احمر تشکیل شده و آمار آنها در ستاد هماهنگی خدمات سفر ثبت می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در این موارد که ما آمارگیری می‌کنیم تا شامگاه دوشنبه ۳ فروردین ۹۴ بیش از ۱۰.۵ میلیون نفر اقامت در شب داشته‌ایم.

سلطانی‌فر ادامه داد: این ۱۰.۵ میلیون به معنی سفر کردن ۱۰.۵ میلیون نفر نیست. کسی که ۴ روز در یک هتل اقامت داشته باشد، عدد ۴ را به این آمار اضافه می‌کند. وقتی این عدد را تحلیل می‌کنیم می‌توانیم چیزی حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون سفر را ثبت کنیم.

به گفته معاون رییس‌جمهور، در موج اول سفرهای نوروزی به دلیل ناپایداری هوا در اغلب نقاط به‌ویژه شمال، شمال‌غرب و غرب کشور، سفرها به این مناطق کم انجام شده است.

او ادامه داد: اغلب هموطنان روزهای ابتدایی نوروز را به دید و بازدید اختصاص می‌دهند و بعد به سفر می‌روند. به همین دلیل انتظار داریم موج دوم سفرهای نوروزی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

سلطانی فر تاکید کرد: تمامی ۱۸ دستگاهی که عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر هستند، از حدود ۳ ماه قبل برنامه‌ریزی خودشان را برای ایام نوروز ۹۴ آغاز کرده بودند. همچنین یک جمع حدود ۵۰۰ هزارنفری با عنوان نوروزبانان بی‌نوروز کسانی که ایام تعطیلات و استراحت خود را صرف خدمت‌دهی به مردم کرده‌اند، این‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم نوروز خوبی را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

مسعود سلطانی‌فر در بخش دیگری از سفر یک‌روزه نوروزی خود به خوزستان که به منظور بازدید از ظرفیت‌های ارتقا یافته این استان در حوزه گردشگری انجام شد، گفت: با توجه به فعالیت‌های خوب گردشگری که در استان خوزستان با مدیریت جناب آقای استاندار انجام شده و پروژه‌هایی که در حال اجراست، این سفر انجام می‌شود.

سلطانی‌فر که در ابتدای ورود خود در فرودگاه اهواز مورد استقبال استاندار خوزستان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی مقامات استانی قرار گرفت؛ یک هتل آپارتمان جدید در شهر اهواز را که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته و تجهیز شده است، افتتاح کرد.

هتل آپارتمان «مهر اصل اهواز» که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور سه شنبه افتتاح شد، به مساحت ۷۵۰ متر مربع و زیر بنای چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در هفت طبقه توسط شرکت تولیدی مهر اصل در شمال اهواز ساخته شده است.

این هتل آپارتمان که با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال بنا شده دارای ۳۶ واحد آپارتمان و ۱۴۰ تخت است که در مدت دو سال در مجاورت فلکه فرودگاه اهواز احداث شده است.

در حال حاضر ۶هزار تخت برای اقامت مسافران در هتل ها و مراکز اقامتی استان خوزستان وجود دارد که میزان تخت های مهمانسراهای دولتی از هتل‌های خصوصی بیشتر است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری