کد خبر: 15378

معاون توانبخشی بهزیستی قم:

معاون توانبخشی بهزیستی از ارائه خدمات حمایتی به مددجویان بهزیستی قم خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 27 هزار نفر از حمایت های بهزیستی بهره مند می شوند.

مصطفی علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، از 27 هزار نفر که در بهزیستی قم تشکیل پرونده داده اند خبر داد و اظهار داشت: 7 هزار نفر از این جامعه آماری را معلولان ذهنی، 7 هزار نفر را معلولان جسمی- حرکتی و بیش از 390 نفر را بیماران ضایعه نخاعی تشکیل می دهد.

 
معاون توانبخشی بهزیستی قم بااشاره به جامعه آماری نابینایان و ناشنوایان قم افزود: در حال حاضر هزار و 200 نفر نابینا، دو هزار200بیمار اعصاب و روان، 2 هزار و 500 ناشنوا از حمایت های توانبخشی قم استفاده می کنند که هزینه سمعک و جراحی کاشت حلزون را بهزیستی قم به مددجویان می پردازد.
 
وی بااشاره به خدمات بهزیستی قم به مددجویانی که نیازمند کاشت حلزون هستند، تصریح کرد: این عمل برای کودکان زیر 10 سال انجام می شود که هزینه آن نیز 30 میلیون تومان است که خانواده ها 3 میلیون می پردازند و در حال حاضر هیچ موردی برای کاشت حلزون پشت نوبت نیست.
 

 علیزاده با اشاره به هزینه های حمایتی بهزیستی در سال 93 برای مددجویان عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 300 میلیون تومان برای خرید ویلچر و تجهیزات پزشکی، 200 میلیون تومان برای خرید سمعک و بیش از 100 میلیون تومان در زمینه خرید سایر تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری