کد خبر: 14561

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علی (ع) شب‌ها به خانه یتیمان می‌رفت و کمک‌های زیادی به فقرا و ایتام می‌کرد، اگر ما شیعه اهل بیت (ع) هستیم باید عملا به سیره عملی اهل بیت (ع) عمل کنیم و به فقرا و مساکین کمک کنیم.

آیت الله محسن حیدری در گفت‌و‌گو با قم خبر، با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و اهمیت این اقدام خدا پسندانه اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری که امسال به نام شور و عاطفه نام گذاری شده است از باقیات و صالحات و از ابتکارات خوبی است که با همت کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادینه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: کمک به دیگران از متن اسلام برخواسته است و در آیات قرآنی زیادی به احسان، نیکوکاری، کمک به مستمندان تاکید شده است.
 
آیت الله حیدری با تاکید بر اهمیت انفاق در راه خدا بیان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌گوید هرگز به احسان و نیکوکاری نمی‌رسید مگر آنکه آن چیزی را که دوست دارید انفاق کنید نه آن چیزی را که دوست ندارید و مفید نیستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) انفاق در راه خدابود عنوان کرد: در روایت داریم که امام سجاد (ع) کیسه آرد و غدا را بر دوش خود می‌گذاشتند و شبانه برای فقرا و مساکین می‌بردند که اثر آن کیسه‌ها روی کتف حضرت سجاد (ع) باقی مانده بود.
 
وی تصریح کرد: امام علی (ع) شب‌ها به خانه یتیمان می‌رفت و کمک‌های زیادی به فقرا و ایتام می‌کرد، اگر ما شیعه اهل بیت (ع) هستیم باید عملا به سیره عملی اهل بیت (ع) عمل کنیم و به فقرا و مساکین کمک کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از محور‌های سیره اهل بیت (ع) احسان و نیکوکاری است که ملت نیکوکار ما در عمل نشان داده است اهل بخشش هستند، هفته احسان و نیکوکاری با ایام فاطمیه مقارن شده است که امیدواریم با توجه به شخصیت عظیم حضرت زهرا (س) دوست داران ایشان به شیعیان مستمند و نیازمند حضرت فاطمه (س) کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری