کد خبر: 12828

قم خبر گزارش می دهد/

اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام جهان اسلام را به خروش آورد. در همین راستا مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه نیز در اجتماعات مختلف بر لزوم مقابله با این اقدامات موهن تاکید کردند.

به گزارش قم خبر، اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام جهان اسلام را به خروش آورد.

در همین راستا مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه نیز در اجتماعات مختلف بر لزوم مقابله با این اقدامات موهن تاکید کردند.

امام جمعه قم: از وزارت خارجه توقع داریم واکنش قاطعانه ای نشان دهد

آیت الله سعیدی در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با اشاره به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به پیامر (ص) اظهار داشت: در زمانی که رسول اکرم (ص) در قید حیات بودند به ساحت مقدس ایشان توهین می‌کردند و امروز هم در پوشش آزادی بیان رسول اکرم (ص) را تخریب می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به عوامل تخریب چهره پیامبر (ص) افزود: دشمنان از پیشرفت ملت ایران و اسلام نگران هستند و در مذاکرات هسته‌ای هم خلل ایجاد می‌کنند، غربی‌ها چند راه برای تخریب چهره اسلام دارند که یکی از آن‌ها ایجاد اختلاف میان مسلمانان است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: محور دیگری که دشمنان برای تخریب چهره مسلمانان در نظر دارند با حمایت از داعش و گروه‌های تکفیری به تخریب چهره رحمانی مسلمانان بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به محور دیگر دشمنان جهت تخریب چهره مسلمانان عنوان کرد: تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای که در آن‌ها نسبت به مقدسات مسلمانان توهین می‌شود و سب و لعن صورت می‌گیرد از دیگر اقداماتی است که دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که دشمنان جهت مقابله با اسلام انجام می‌دهند ترویج فساد اخلاقی و اعتیاد میان نسل جوان مسلمانان است تا آن‌ها را از کار آمدی خارج کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر مقابله با توطئه‌های دشمنان اظهار داشت: برای خنثی شدن توطئه‌های دشمن باید در عرصه فرهنگ و اقتصاد و سیاست به طور فعال وارد عمل شد.

وی با اشاره به لزوم اقدام قاطع در برابر اقدام نشریه فرانسوی بیان کرد: ما در زمینه اقدام هتک آمیز نشریه فرانسوی از وزارت خارجه توقع ویژه داریم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به تجمع حمایت آمیز طلاب از پیامبر (ص) گفت: این تجمع نشان دهنده زنده و بالنده بودن حوزه علمیه است، حوزویان با این تجمع نشان دادند که حوزه علمیه با تاسی از ابراهیم بت شکن و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در برابر کفر خواهد ایستاد و از این موضع هیچ‌گاه عدول نخواهد کرد.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: دشمنان بدانند‌‌ همان گونه که امام خمینی (ره) فرمود اگر در برابر دین ما بایستید دنیا را برای شما جهنم خواهیم کرد و ما در این مسیر به وعده‌های الهی ایمان داریم.

کاریکاتورهای اهانتآمیز دامی است که عاملانش در آن فرو می‌روند

آیت الله عبدالله جوادی آملی در جلسه تفسیر سوره مبارکه «غافر» از سلسله جلسات درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام توسط نشریه فرانسوی، عاملان این عمل وقیحانه را ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران دانستند و اظهارداشت: تمسخر و تکذیب پیامبران مساله جدیدی نیست این در حقیقت ادامه دهنده‌‌ همان کسانی هستند که خداوند در قرآن کریم از آن‌ها به عنوان مشرکان و کافران نام برده است که آن‌ها، پیامبر فرستاده شده از طرف خداوند را تکذیب و مسخره می‌کردند لذا هم اکنون نیز عاملان این قبیل اقدامات توهین آمیز، ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران در تمسخر و تکذیب پیامبران هستند.

مفسر بزرگ قرآن کریم مجادله با پیامبر گرامی اسلام (ص) را، مقابله با خداوند یکتا دانست و خاطرنشان کرد: برخی در آیات الهی جدال می‌کنند و نسبت به قرآن بی‌مهری می‌ورزند که این نشان سقوط این افراد هست، عاملان این جریان کاریکاتور و امثال کاریکاتور، خیال نکنند با پیامبر (ص) که یک شخص است، مجادله می‌کنند، بلکه در حقیقت با خداوند مقابله می‌کنند، اینان با آیهٔ عظما ی الهی و آیات خداوند درگیر شدند و می‌جنگند و طولی نخواهد کشید که سقوط خواهند کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: آنان که در فرانسه یا غیرفرانسه از مرز انسانیت خارج می‌شوند و به پیامبر (ص) توهین می‌کنند باید بدانند او عدل و اخلاق مجسم است، او بشریت را به این مرحله رسانده است، هر جا حرف حق است از اسلام است، اگر پیامبران نبودند چیزی بد‌تر از جنگ‌های جهانی گرفتار جامعه انسانی می‌شد. این‌ها که تکذیب و مسخره می‌کنند‌‌ همان کسانی هستند که در جریان جنگ‌های جهانی بیش از 80 میلیون نفر را کشتند، این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که در گوشه کنار عالم، جنگ راه انداختند و لشگر کشی می‌کنند، این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که در فلسطین جنگ سی روز راه می‌اندازند، می‌کشند و خیالشان نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 34 سوره مبارکه نحل، گفت: خداوند در آیه 34 سوره نحل می‌فرماید «فَأَصَابَهُمْ سَیِّئَاتُ مَا عَمِلُوا وَحَاقَ بِهِمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ؛ پس بدی‌های کردارشان (گناهانی که مرتکب شدند) به صورت عذاب بر آنان در رسید و‌‌ همان چیزی را که به مسخره می‌گرفتند آنان را فراگرفت.» این اهانت به پیامبر گرامی اسلام و کاریکاتور دامی است که خود این‌ها را به زودی در خود فرو می‌برد. مردم دنیا بدانند این‌ها که دم از تمسخر می‌زنند به هیچ عنوان دلشان برای حقوق بشر نمی‌سوزد چرا که خود این‌ها عامل جنایات بزرگی چون جنگ‌های جهانی‌اند.

آیتالله جوادی آملی بیان داشت: در عین اینکه ما به علما، دانشمندان و اندیشوران و نخبگان و مردم غرب که هر چه دارند از عیسی (ع) و موسی (ع) دارند احترام می‌گذاریم، به کسانی که استکبار ورزیدند و به پیامبران استهزا کردند متذکر می‌شویم به زودی در استهزای خودشان فرومیروند.

جهان اسلام در برابر اقدام موهن نشریه فرانسوی"شارلی ابدو" سکوت نمی‌کند

آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی با اشاره به اهمیت تبعیت از دستورات الهی اظهار داشت: ما خداوند را شکر گذاریم که همواره پشتیبان حق بوده است و چه بسا افرادی که طرفدار حق هستند ولی محدود هستند اما خداوند از آن‌ها حمایت می‌کند و تنها نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از رحلت پیامبر (ص) اختلافی بین مسلمانان ایجاد شد و عده‌ای از مسلمانان که پیروان امام علی (ع) بودند به شیعه معروف شدند و عده‌ای دیگر امام علی (ع) را به عنوان ولی خدا و جانشین پیامبر قبول نداشتند اهل سنت نام گرفتند.

آیت‌الله واعظ موسوی بیان کرد: شیعیان و اهل سنت پس از رحلت پیامبر (ص) در دو جبهه جدا از هم قرار گرفتند اما باید توجه کرد که اختلافی بین این دو طیف وجود ندارد و هر دو مذهب معتقد به پیامبر (ص) و آیات قرآن و وحی هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وحدت مسلمانان در زمینه عبادت و قربت به خداوند عنوان کرد: قرآن کریم مورد پذیرش همه مسلمانان است، انجام عبادات و فرایض به قصد قربت به خداوند از سال دوم هجرت یعنی زمانی که کعبه مورد پذیرش همه بوده است انجام شد و کعبه قبله اول مسلمانان نام گرفت.

وی تصریح کرد: در عین حال که شیعه و سنی دو طیف جدا تلقی می‌شوند اما از گذشته زندگی مسالمت آمیز و رفت و آمد و معامله و ازدواج داشتند و همواره در کنار هم بودند و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتند.

آیت الله واعظ موسوی بااشاره به تلاش‌های دشمنان جهت ایجاد اختلاف میان مسلمانان اظهار داشت: استکبار تلاش می‌کند تا با پیش کشیدن اختلاف دینی میان شیعیان و اهل سنت سبب درگیری بین این دو مذهب شود و آن‌ها را به مقابله و اختلاق با یکدیگر مشغول کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منافعی که دشمن از ایجاد اختلاف میان مسلمانان می‌برد گفت: دشمن سعی می‌کند تا با ایجاد اختلاف میان مسلمانان اموال و زندگی مسلمانان را به غارت ببرد و به اهداف و منافع خویش دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطرات تندوری‌های مسلمانان بیان کرد: گروه‌های تندرو از هر دو طرف با تحریک دشمنان اسلام آب در آسیاب دشمن ریخته و با مطرح کردن نقاط اختلافی و بزرگ نمایی‌هایی که انجام می‌دهند به این اختلافات دامن می‌زنند.

وی عنوان کرد: مسلمانان تندرو افرادی هستند که یا در لندن و دامن استکبار هستند و افکار پلید خود را از انگلیس می‌گیرند که به شیعیان لندنی معروف شده‌اند و در مقابل اهل سنتی که هیچ گونه پیروی از سنت پیامبر (ص) ندارند دست به دامن آمریکا شده‌اند به اهل سنت آمریکایی معروف شده چون در صدد ترویج اسلام آمریکایی هستند.

آیت الله واعظ موسوی با اشاره به خطرات ایجاد شده از سوی شیعیان لندنی و اهل سنت آمریکایی اظهار داشت: این دو گروه افراطی روز به روز بین مسلمانان فاصله ایجاد می‌کنند و با ایجاد اختلاف مانع تشکیل امت واحده هستند و تنها کسی که از این اختلافات سود می‌برد آمریکا و کشورهای حامی وی هستند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز بر اثر همین اختلافات و نزاع‌های قومی ارتش اسلام تضعیف شده و اموالشان به تاراج رفته است، استکبار با خوشحالی بر طبل این اختلاف می‌کوبد و امکانات مختلفی به این دو گروه می‌دهد و حامی آن‌ها است تا به اهداف خود دست پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی علیه پیامبر (ص) بیان کرد: اقدام مجله فرانسوی علیه پیامبر (ص) دل مسلمانان را خون کرد مظلومیت ایشان باز هم در تاریخ و بر‌ای همه ملت‌ها نمایان شد، روحانیت و رهبران دینی وظیفه دارند تا به برخورد و مقابله با اقدام نشریه فرانسوی بپردازند.

آیت الله واعظ موسوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خطر تفکرات شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی عنوان کرد: از گذشته خطرناک‌ترین گروه در مبارزه و جنگ‌ها ستون پنجم بود چون با نفوذ خود و ایجاد اختلاف ضربات سنگینی به جبهه داخل می‌زند، شیعه لندنی و سنی آمریکایی ستون پنجم دشمن هستند و از درون به مسلمانان ضربه می‌زنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر مقابله با گروه‌هایی که قصد اختلاف میان مسلمانان را دارند تصریح کرد: توجه مسلمانان همواره به سوی دشمنان خارجی بوده ولی نباید از دشمنان داخلی غافل بشویم چون ضربات جبران ناپذیری به ما می‌زنند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به این موضوع واقف هستند که ضرباتی که از سوی شیعه لندن نشین و سنی طرفدار آمریکا وجود دارد جبران ناپذیر است و باید تلاش شود تا نقاط مشترکی که میان مسلمانان وجود دارد به وحدت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه‌های استکبار برای مقابله با مسلمانان بیان کرد: استکبار با مطالعاتی که انجام داده است به این نکته رسیده که اگر جهت مقابله با مسلمانان به صورت مستقیم ورود کند کسی زیر بار حرفش نمی‌رود بنابراین با سرمایه‌گذاری‌های فراوان به این نتیجه رسیده که بهترین وسیله برای تسلط کافی بر امت اسلامی درشت کردن نقاط اختلافی‌ریزی است که میان مسلمانان وجود دارد.

آیت الله واعظ موسوی خاطرنشان کرد: استکبار با آتش اختلافی که میان مسلمانان می‌اندازد هم خود آسیبی نمی‌بیند و هم مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازد و طرفین درگیری برای گرفتن سلاح دست به دامن استکبار خواهند شد، استکبار با فروش اسلحه و تجهیزات کارخانه‌های خود به سود کلانی می‌رسد و به این وسیله ضربه‌ای نمی‌خورد بلکه بیشترین سود را از این ایجاد اختلاف می‌برد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: حمایت از اهانت‌کنندگان دامن غربی‌ها را می‌گیرد

آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) اظهار داشت: امروز تمام جهان اسلام از اهانت به پیامبر خشمگین‌اند و موج نفرت و انزجار  از کار آن مجله فرانسوی که دولت‌های غربی از آنها حمایت کردند جهان را فراگرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این اقدام نشریه فرانسوی نشأت گرفته از اقدام گروهی از تکفیری‌هایی است که به فرانسه رفتند و دست به جنایت زدند، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام  ترور در هر لباسی و برای هر گروهی محکوم است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: پس از واقعه تکفیری‌ها در فرانسه رجال سیاسی غرب به‌جای اینکه به تکفیری‌ها اجازه ندهند ورق را برگرداندند و دست به ماجراجویی عجیبی زدند و مسئله را به مقابله با جهان اسلام رقم زدند.

وی با اشاره به لجاجت روزافزون سران غرب در توهین به مقدسات مسلمانان عنوان کرد:  آنها هر روز به لجاجت خود افزودند و هر روز نسخه‌های بیشتری از نشریه اهانت کننده را چاپ و منتشر کردند و نام آن را حمایت از آزادی بیان گذاشتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان "کمترین نشان انسانیت این است که به دیگران آزار نرسانیم" گفت: می‌دانیم اهانت به پیامبر(ص) خنجری است که به قلب مسلمانان فرو می‌رود، اما آیا فرو کردن خنجر به قلب مسلمانان به‌مفهوم آزادی بیان است؟

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: عجیب این است پس از اقدام نشریه فرانسوی هنگامی که پاپ این کار را نهی می‌کند نخست وزیر انگلستان حرف او را کنار می‌زند و می‌گوید: ما می‌خو اهیم توهین کنیم.

مرجع تقلید شیعیان انتشار کاریکاتور فرانسوی را ماجراجویی سیاستمداران  غربی عنوان کرد و گفت: غربی‌ها با این اقدام خود را با جهان اسلام درگیر کردند و به ماجراجویی پرداختند، اینها فرزندان همان کسانی هستند که با ماجراجویی جنگ جهانی اول و دوم را به راه انداختند و کشورهای خود را ویران کردند و ده‌ها میلیون کشته و مجروح را با این اقدام خود به جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه سیاستمداران غربی باید معنی آزادی بیان را بفهمند و ماجراجویی را کنار بگذارند، تصریح کرد: سیاستمداران غربی از جهان اسلام عذرخواهی کنند چرا که این حمایت از اهانت کنندگان  دامن خود آنها را هم خواهد گرفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: این اتفاقات سبب روشن شدن ماهیت غربی‌ها می‌شود برای کسانی که به غربی‌ها دل خوش کرده‌اند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: توهین به مقدسات اسلام عمل وقیحانه و جاهلانه از سوی دشمنان است

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون بسیجی کشور با اشاره به نقش طلاب و روحانیون بسیجی در دفاع و صیانت از آرمان‌های اسلام اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید نسبت به فعالیت‌های سوء دشمنان آگاه و هوشیار باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه روحانیت با اشاره به اینکه در جامعه و در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند عنوان کرد: آمریکا و انگلیس و ایادی آن ها از نفوذ روحانیت در میان مردم هراس دارند از همین رو از تمام توان خود برای نفوذ به جامعه روحانیت و تخریب آن استفاده می‌کند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام گفت: این اقدام نخستین بار نبوده و قطعاً آخرین بار هم نیست.

مرجع تقلید شیعیان اقدام نشریه فرانسوی را تلاش برای ایجاد تنش در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: طلاب حافظان دین و علم هستند و از همین رو نباید نسبت به رخداد‌ها و حوادثی که در جهان رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشند از همین رو رسالت آگاه سازی مردم نسبت به اقدامات دشمنان از دیگر وظایف طلاب و روحانیون است.

استاد برجسته حوزه علمیه توهین به مقدسات اسلام عمل وقیحانه و جاهلانه از سوی دشمنان برشمرد و تصریح کرد: دشمنان به نام دموکراسی و آزادی به مقدسات اسلام توهین می‌کنند.

وی  با تاکید براینکه دشمنان باید بدانند که مسلمانان هیچگاه در برابر این گونه رفتار‌ها ساکت نمی‌مانند اظهار داشت: روحانیت باید در تمام شرایط و سختی‌ها جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری