کد خبر: 12687

عضوهیئت علمی مدرسه اسلامی هنر:

عضوهیئت علمی مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه در سریال پرده نشین رویکردهای سیاسی مطرح نبود، گفت: نسبت دادن حضور آقازاده‌ها در سریال و تطبیق دادن آن‌ها با برخی شخصیت‌های سیاسی تحلیل صحیحی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم ژرفا در گفتگو با قم خبر، با اشاره به اینکه سریال پرده نشین از مجموعه‌های موفق تلوزیون در موضوع روحانیت بود، گفت: با دیدن این سریال یاد مدرسه ملا جعفر حضرت آیت الله مجتهدی که مدتی در آن مشغول به تحصیل بودم، افتادم.

عضو هیئت علمی مدرسه اسلامی هنر با اشاره به برخی انتقادات انجام شده به سریال پرده نشین، گفت: ذات هنر تصرف خلاقانه در واقعیت است و قرار نیست واقعیت ملموس در اثر هنری ارائه شود، چرا که واقعیت خودش وجود دارد و قرار است هنرمند خلاقیتی زیبا به واقعیت اضافه کرده، وآن را به مخاطب عرضه کند.

حجت الاسلام ژرفا با بیان اینکه در سریال پرده نشین رویکردهای سیاسی مطرح نبود، تاکید کرد: نسب دادن حضور آقازاده‌ها در سریال و تطبیق دادن آن‌ها با برخی شخصیتهای سیاسی تحلیل صحیحی نیست و مطئمن هستم که آقای شعیبی نیز هیچکدام از تحلیلهای سیاسی پس از سریال را مدنظر نداشته است.

کارشناس هنر دینی  با اشاره به اینکه وجود شخصیت های چون براتعلی نباید موجب نقدهای ناجوانمردانه در مورد سریال شود، گفت: تمام شخصیت های این سریال در بستر دراماتیک قصه قابل درک هستند و هیچ گونه قصد تمسخر و استهزائی درباره روحانیت در سریال مطرح نیست.

حجت الاسلام ژرفا تصریح کرد: در مسئله درام اقتضائاتی حکم می‌کند تاعناصری به قصه وارد شود که ممکن است در واقعیت وجود نداشته باشد اما به دلیل تقویت قصه، در دارم قرار می‌گیرند و برخی عناصروشخصیتها نیز به همین دلیل در پرده نشین حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری