کد خبر: 12487

عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم:

عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم گفت: در اسلام نکاح و ازدواج یکی از مقدس ترین سنت اسلامی است، روایت داریم که با ازدواج کردن نصف دین کامل می شود و این امر از سنت پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری بابیان اینکه در اسلام نکاح و ازدواج یکی از مقدس ترین سنت اسلامی است، می گوید: روایت داریم که با ازدواج کردن نصف دین کامل می شود و این امر از سنت پیامبر(ص) است.
 
عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نوراستان قم، ازدواج کردن را از مقدس ترین تشکیل گروه اجتماعی می داند و می افزاید: ازدواج کردن در همه جا دارای آداب و رسومی است که برخی از این آداب برگرفته از رسم و رسومات گذشتگان و برخی تابع دین و ارزش های جامعه شده است.
 
وی بابیان اینکه در جامعه ما ازدواج یک رسم اسلامی است که دین اسلام برای آن آداب و شرایطی را محیا کرده است، عنوان می کند: آداب این عمل مقدس در جامعه بیشتر اخلاقی و جنبه مالی و اقتصادی دارد.
 
ضمیری بااشاره به اینکه یکی از سنت های پسندیده اسلامی، اطعام نمودن به برادران دینی است، تصریح می کند:  ولیمه دادن برای ازدواج کردن مستحب است.
 
ولیمه عبارت است از مهمانی که حداقل ده نفر در آن شرکت داشته باشند. مهیمانان این ولیمه می توانند اقوام، همسایگان و... باشند. بنابراین، دادن ولیمه واجب نیست، بلکه سنت و مستحب است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم، بابیان اینکه اسلام با تکلف ناسازگاری دارد، خاطرنشان می کند: امروزه ما در جامعه شاهد هستیم عمل به این کار مستحبی(ولیمه دادن)درگیر چشم و هم چشمی شده است.
 
وی بااشاره به اینکه روایت داریم که خداوند بیت و خانه ای که در آن ازدواج و نکاح صورت گیرد مایه برکت و نورانیت می داند، تصریح می کند: گرفتن مراسم ازدواج در هتل های آنچنانی و اسراف کردن در این مراسمات مد نظر اسلام نیست و این تشریفات سبب می شود جوانان از ازدواج دور شوند.
 
به گفته ضمیری اگر خیرین در ازدواج جوانان سرمایه گذاری معنوی کنند جوانان بیشتر به سمت این سنت پیامبر(ص) روی می آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری