کد خبر: 12468

عضو مجلس خبرگان:

عضو مجلس خبرگان گفت: آیت الله انصاری شیرازی در کنار رهبر انقلاب پشتوانه ای برای تبیین اهداف انقلاب و تئوریسن مهم انقلاب و بعد از امام راحل حامی رهبر معظم انقلاب بود.

آیت الله سید محمد واعظ موسوی در گفت و گو با قم خبر با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله انصاری شیرازی اظهار داشت: این فرهیخته بزرگوار از برجستگی های بی نظیری از برخوردار بودند و از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بودند که همواره از این دو استاد بزرگ به نیکی و عظمت یادمی کردند.

 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به ادای احترام آیت الله انصاری شیرازی به اساتیدش افزود: این عالم وارسته هر وقت از امام راحل و علامه طباطبایی به عنوان استاد یاد می کرد جمله «روحی له الفدا» را برای تکریم استادانشان به کار می بردند.

وی تصریح کرد:علامه طباطبایی توجه ویژه ای به آیت الله انصاری شیرازی داشتند و بارها به منزل این عالم نستوه مشرف شدند، به همین سبب آیت الله انصاری شیرازی هرگز حاضر نشد منزلش را عوض کند زیرا این منزل صندوقچه خاطرات اساتید بزرگوارش می دانست.

آیت الله واعظ موسوی گفت: آیت الله انصاری شیرازی در سلوک معنویت در عصر حاضر به عنوان شیخ الاشراق معروف بود و با مجاهدت های فراوان به اعتلای نفس رسیده بود و فقیه محقق و فلسفه و کلام و اخلاق بود که شاگردان بزرگی را که در عرصه های اجرایی و تدریس در داخل و خارج از کشور شاهد هستیم که پای درس ایشان کسب فیض کرده اند.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: خلوص نیت و انگیزه های معنوی موجود در آیت الله انصاری شیرازی  که تلاطم و عرفان در جای برخوردهای رفتاری ایشان به چشم می خورد هرگز فراموش نمی شود.

وی با اشاره به تربیت شاگردان بی شمار از سوی این عالم برجسته عنوان کرد: آن مبارز نستوه شاگردان ممتازی را تربیت کرد و به جهان تشیع تحویل داد ورحمت های الهی به سوی او سرازیر می شود، البته قبل از انقلاب در میدان مبارزه نیز از اساتید فعال و پشتوانه های فعال انقلاب و امام خمینی(ره) به حساب می آمد که رنج و سختی تبعیدها را به جان خرید و آن را به نشستن در گوشه قم ترجیح داد.

آیت الله واعظ موسوی بیان کرد: آیت الله انصاری شیرازی در کنار رهبر انقلاب پشتوانه ای برای تبیین اهداف انقلاب به عنوان تئوریسن مهم انقلاب بود و بعد از امام راحل حامی رهبر معظم انقلاب بود، مشی اخلاقی ایشان از او شخصیتی معنوی ساخته بود که در عین انزوای اجتماعی مورد توجه حوزه های علمیه بود.

عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: آن عالم فرزانه عمر خود را به حوزه های و تدریس منطق، فلسفه ، عرفان، حدیث و ترویج معارف دینی صرف کرد و اسوه کاملی از یک استاد برجسته و استاد حوزه علمیه بود که با ارتحال خودش جمع کثیری از علاقم مندان و شاگردان خود را داغ دار کرد اگرچه امیدواریم در جوار حق از محبت اهل بیت(ع) بهره مند باشند و دعای نورانی ایشان شامل حال همه ما شود و از جرعه های نورانی که از مکتب او سرازیر شده است جرعه نوشی کنیم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که شخصیت های خود ساخته‌ای مانند انصاری شیرازی و آیت الله بهجت که در اوج شخصیت اخلاقی قرار می گیرند از همه توان خود برای گمنام بودن استفاده می کنند و حاضر به مطرح شدن نیستند.

آیت الله واعظ موسوی بیان کرد: معمولا جوامع بشری از حجابی به عنوان معاصرت برخوردار هستند بزرگان قبل از زمان خود متولد می شوند و زندگی می کنند همانگونه که در باره رهبران دینی هم این گونه بود باید زمان می گذشت تا شناخته شوند بزرگان اخلاق این گونه هستند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: افرادی که برای قلم و دوربین دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند و در معرفی این گنجینه های نهانی و انوار تابان الهی کوتاهی نکنند و در زمان های بعد متوخه خلا وجود آنها نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری