کد خبر: 12456

مدیر بنیاد مهدی موعود (عج):

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با اشاره به مهم‌ترین وظایف خواص جوامع اسلامی گفت: تلاش برای تحقق وحدت بین شیعه و سنی و خنثی کردن توطئه منافقان تفرقه انگیز است مهم‌ترین وظیفه خواص جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقاط وحدت شیعه و سنی مسئله مهدویت است، از آنجایی که وحدت یک اصل قرآنی است و ریشه در منویات پیامبر (ص) و روایات اسلامی دارد باید از ظرفیت مهدویت برای تحقق وحدت استفاده کرد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با اشاره به رابطه مهدویت و وحدت افزود: مهدویت یکی از مهم‌ترین مشترکات بین شیعه و سنی است که می‌تواند بزرگ‌ترین عامل برای برای برقراری وحدت ما و بردران اهل سنت باشد زیرا و ما اهل سنت به وجود منجی از نسل حضرت فاطمه (س) اتحاد نظر داریم.

 

وی تصریح کرد: بین شیعه و سنی این نکته وحدت آمیز وجود دارد که هر دو گروه قائل به آمدن حضرت عیسی (ع) بعد از حضرت مهدی (عج) و اقتدای آن پیامبر الهی به حضرت مهدی (عج) هستیم و بیش از ده نقطه مشترک بین ما و اهل سنت وجود دارد که در زمینه وحدت می‌توان به تکیه داشت.

 

حجت الاسلام موسوی نسب بیان کرد: زمینه سازی ظهور بین فرقه‌های مذهبی از طریق تکیه بر وحدت شکل می‌گیرد که در این راستا وحدت مسلمانان بیشتر از هرچیزی حائز اهمیت است.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروز برای تحقق وحدت مسلمانان، وحدت و تعامل علمای اهل سنت و شیعه است زیرا علمای مذاهب اسلامی الگویی بزرگی برای جوامع اهل سنت و شیعه هستند، در هر جامعه عوام از خواص جوامع الگو برداری می‌کنند و تعامل علما می‌تواند بهترین الگو برای پیروان آن‌ها باشد.

 

وی با اشاره به توطئه‌های منافقان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی تاکید کرد: در طول تاریخ همیشه منافقانی وجود داشته که تاب دیدن وحدت بین گروه‌های اسلامی را نداشته‌اند و هر لحظه در رقم خوردن توطئه‌های تفرقه‌انگیز تلاش می‌کردند، بنابراین نباید از وجود برخی منافقانی که در بین گروه شیعه و سنی برای رقم خوردن تفرقه تلاش می‌کنند غافل شد که در این راستا وظیفه نخبگان روشنگری عموم جامعه نسبت به توطئه‌های منافقان است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری