کد خبر: 11928

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفتگو با قم خبر:

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: لطف حضرت محمد(ص) به همه موجودات عالم از برازندگی‌های خُلق عظیم و صفات نیکوی ایشان بود که شخصیت بی بدیل جهان اسلام را ساخت و رحلت پیامبر(ص) داغ عمیقی بر پیکر انسانیت گذاشت.

رسول خدا (ص) می‌فرماید" ای بندگان خدا شما همانند بیمارانید و خداوند مانند طبیب مصلحت مریض در این است که به دستورات طبیب عمل نماید نه آنکه به چیزی که خود می‌پسندد اظهار تمایل کند پس تسلیم اوامر و دستورات الهی شوید تا به گروه نجات یافتگان بپیوندید و به خیر و سعادت دست بیابید"

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با قم خبر، بااشاره به ابعاد شخصیتی حضرت رسول (ص) در طول زندگی، اظهار داشت: وجود حضرت محمد (ص) در عصری که تمامی ارزش‌های انسانی چون چراغی رو به فراموشی و جهل مرکب بر اندیشه‌های بشریت و عصری دردآور و وحشناک بود، فضل الهی و مشیت خدواندی همراه با تقدیر، سفیر آسمانی محمد(ص) گل کائنات بشریت را مأمور نمود تا لطف، مهر، انسانیت، عقلانیت، ایمان، جهاد و حجرت را چون بانک فراگیر به همه انسان‌ها بیاموزد.

"امین"و"امن" و"مؤمن" آنقَدَر دنیا خطابت کرد/ خدا طاقت نیاورد و سرانجام انتخابت کرد

وی به حجرت پیامبر(ص) اشاره کردوافزود: حجرت پیامبر(ص) و ایجاد سرزمینی نوین برای احداث مدینه فاضله و نامه به سران امپراطوران عصر خویش، برای حکومت نوپا در اسلام، حکایت از مأموریت الهی و درایت و همگانی بودن دین اسلام را تداعی می‌کند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بااشاره به صفات حضرت محمد(ص)عنوان کرد: عنصر فقر و گذشت، توجه به زیردستان، اهمیت به نهاد خانواده وحی محوری و عدم تبعیض میان اصحاب، دوستان و اقوام خود از خصایص بارز در رفتار پیامبر اسلام (ص) و از جمله عوامل موفقیت پیام رسانی حضرت محمد(ص)است.

شخصیت بی بدیل حضرت محمد (ص) در جهان اسلام

رضوی بابیان اینکه مهربانی پیامبر(ص) تاریخ و زمان و مکان ندارد، تصریح کرد: لطف حضرت محمد(ص) به همه موجودات عالم از برازندگی‌های خُلق عظیم و صفات نیکوی ایشان بود که شخصیت بی بدیل جهان اسلام را ساخت.

وی بااشاره به شخصیت بی بدیل حضرت محمد(ص)، خاطرنشان کرد: تحمل ناملایمات جامعه، پیش برد اهداف با حفظ اصل کرامات انسانی از ویژگی‌های بارز پیامبر(ص) است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم رحلت پیامبر(ص) را داغ عمیقی بر پیکر انسانیت، دانست و گفت: زیباترین راه نزدیک شدن به فضائل پیامبر(ص) توجه و خواندن قرآن است.

رضوی بیان کرد: امروزه رحمت امت پیامبر(ص) با انقلاب‌های ظلم ستیز؛ برازندگی خود را نسبت به سایر پیروان دیگر ادیان به اثبات رسانده است و خلاقیت جهان اسلام در حال حاضر جهان را به شگفتی بازداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برقراری عدالت، دوری از تبعیض نژادی و برادری، از صفات پیامبر اسلام(ص) است که بین امت ایشان به جا مانده است.

عبودیت از ماندگارترین صفت و کردار حضرت محمد(ص)

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بابیان اینکه امروزه در هرمنطقه ای هر گونه خدمت به بشریت از رهگذران پیروان پیامبر(ص) میسر است، عنوان کرد: در نهایت آرامش و صلح و عدم جدایی و خونریزی نیز بعد از تلاطم اقیانوس هوا و هوس‌ها توسط آخرین فرزند پیغمبر(ص) مهدی موعود برقرار خواهد شد.

رضوی اظهارداشت: امید است جهان اسلام در روز رحلت پیامبر(ص) با ختم قرآن نوای دلنشین وحی را چون اکسیژن حیات بخش انسان و باز خوانی فرمایشات پیامبر(ص) همچون تابلوهای راه نشان بندگی، عبودیت را به نمایش گذارند.

وی بااشاره به صفات ماندگار پیامبر(ص)، عنوان کرد: عبودیت از ماندگارترین صفت و کردار حضرت محمد(ص) بود که می‌توان آن را سرلوحه کار خود قرار داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری