کد خبر: 11908

نقشه باند کلاهبرداری پنجاه میلیارد تومانی از هتلی بزرگ در مشهد نقش برآب شد.

به گزارش قم خبر به نقل از پایگاه پلیس، اوایل مهرماه امسال بود که مردی به نام محمد با توجه به آشنایی با مالک هتل بزرگی در مشهد و اطلاع از این موضوع که دوستش قصد فروش هتل خود را دارد، ادعا کرد فردی به نام عقیل با دوستانش که اهل امارات هستند می‌خواهند هتلی در مشهد خریداری کنند.


با وساطتت محمد پس از سه ماه رفت و آمد، جلسه آشنایی مالک هتل و عقیل برگزار شد و طرفین به توافق رسیدند هتل به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان معامله شود.

خریدار در مذاکرات بعدی به مالک هتل اطمینان داد که ۲۵ میلیارد تومان بدهی هتل به یکی از موسسات مالی و اعتباری پرداخت و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده را به طور نقدی به فروشنده پرداخت خواهد کرد.

در پی این توافقات، مالک هتل و عقیل به یک دفترخانه تنظیم اسناد رسمی در مشهد مراجعه کردند تا پیش نویس قرار داد توسط وکیل تهیه شود واقدام های بعدی صورت گیرد.

اما خریدار در جلسات بعدی حاضر نشد و ادعا کرد پیش قرار داد را به ایمیل وی ارسال کنند تا او در تهران با وکیل خود هماهنگ باشد.

او همچنین ادعا کرد برای پرداخت مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به موسسه مالی و اعتباری نیاز به وکالت بلاعزل دارد. فروشنده با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی در روز هجدهم آبان ماه وکالت بلاعزل به خریدار داد تا مراحل عقد قرار داد و معامله هر چه سریع تر انجام شود.

در روز بیستم آبان ماه، خریدار در تماس با محمد که رابط این معامله بود اظهار داشت: شرکای او از خارج کشور به تهران آمده‌اند و باید اسناد هتل را به آنها ارائه کند. او چهار فقره سند شش‌دانگ هتل را با این ترفند از مالک هتل دریافت و از ارائه رسید تحویل مدارک نیز خودداری کرد.

پس از گذشت چند روز عقیل دوباره با محمد (رابط خرید) تماس گرفت و گفت می‌خواهد هتل را تحویل بگیرد.

با توجه به خواسته خریدار، لوازم و اموال هتل مذکور در حضور وکیل فروشنده و همچنین فردی که خود را برادر عقیل معرفی می کرد صورت برداری شد. پس از گذشت چهار روز عقیل در تماس با رابط انجام معامله گفت: شرکای او روز پنجشنبه بیست و نهم آبان ماه از قطر به ایران می آیند و برای آشنایی بیشتر با فروشنده هتل و صرف نهار به یکی از مراکز پذیرایی در منطقه شاندیز مراجعه خواهند کرد.

او اجازه نمی‌داد که وکیل مالک هتل نیز در این جلسه حضور پیدا کند. در این ضیافت فردی عرب زبان که او را خلیفه صدا می زدند به مالک هتل معرفی شد عقیل بلافاصله دو فقره چک برای امضا به شریکش خلیفه داد.

فروشنده هتل با دیدن چک‌ها اظهار داشت قرار بود وجه نقد به من تحویل دهید اما آنها با مکر و حیله ای خاص او را آرام کردند.

مالک هتل از ظهر پنجشنبه تا صبح شنبه صبر کرد و با مراجعه به بانک از چک‌های مذکور استعلام گرفت که مشخص شد حساب بانکی خریدار هتل سه میلیون تومان موجودی دارد.

پس از گذشت چند روز عقیل باحضور در هتل مذکور داد و فریاد راه انداخته که هتل را خریده و مالک و کارکنانش باید هرچه سریع تر محل را ترک کند. این مسئله باعث درگیری بین او و مالک هتل شد و پلیس را به صحنه کشاند.

دستگیری عاملان کلاهبرداری

فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: در پی گزارش درگیری و نزاع مالک یکی از هتل‌های بزرگ مشهد با چند نفر، افسران آگاهی کلانتری شیرازی مشهد ماموریت یافتند موضوع را پی گیری کنند.

سرهنگ حجت نیک‌مرام افزود: با اعلام شکایت مالک هتل مبنی بر کلاهبرداری از او تحقیقات پلیسی آغاز و مشخص شد متهم اصلی پرونده که عقیل نام دارد وکیل اخراجی است، به یکی از موسسات مالی و اعتباری بدهی داشته و حتی تحت تعقیب است.

همچنین تحقیقات بعدی نشان می داد فردی که او را خلیفه صدا می زدند و ادعا می‌کردند از کشور عربی همسایه به ایران سفر کرده، اهل بوشهراست و هویت او غیر واقعی است.

تحقیقات دیگر پلیس نشان می داد که عقیل پس از گرفتن وکالت بلاعزل سه دانگ از هتل را به نام فرد دیگری انتقال داده که این فرد نیزدستگیر شد.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: خوشبختانه با دستگیری سه متهم پرونده و برابر دستور مقام قضایی وکالت بلاعزل مالک هتل به عقیل در دفترخانه اسناد رسمی باطل شد و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

وی از تلاش شبانه روزی همکاران خود در کلانتری شیرازی مشهد و همچنین حمایت دستگاه قضایی در پی گیری سریع این پرونده کلاهبرداری سنگین تشکر کرد و گفت: معامله و فروش املاک و مستغلات باید با هوشیاری و در مراحل قانونی خود انجام شود و به خصوص مالکان و مدیران مراکز بزرگ تجاری، اقتصادی و... می‌بایست قبل ازهرگونه تنظیم قرار داد و اقدامی با وکلای زبده خود مشورت داشته باشند تا از وقوع چنین کلاهبرداری هایی پیشگیری شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری