کد خبر: 11861

قم خبر گزارش می دهد/

نمایشگاهی با عنوان راه ماندگار با نمایش آثار دانشجویان عکاسی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برپا شد.

به گزارش قم خبر، اهل هنر را عالمی است که نه خود به دلخواه وارد آن شده اند و نه یارای رهایی از آن را دارند، هنرمند را دغدغه ای است ناگزیر و بی گریز و هنر بی این دغدغه هنرمند نیست ، دانشجویان رشته عکاسی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر زاویه ی دوربین هایشان را جلا داده اند در رنگ و بوی ماندگاری .
 
نمایشگاه راه ماندگار ، سوگواره ی عکسی است که به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم و انجمن عکاسی این دانشگاه برپا شد و این نگاره ها تداعی شات هایی است از نگاه
دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان قم.
 
دانشجویان رشته های عکاسی، تدوین، گرافیک و امور فرهنگی قاب دوربین ها را در مراسم ها و آیین های عزاداری چرخانده اند و اشک ها و غم ها را به تصویر کشیده اند.
 
از 450 فریم عکسی که به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد، 50 فریم از آنها به داوری اساتید سید محمد علی سید ابراهیمی،  مهدی رضایی مهر  و اعظم نجفعلی زاده  طی چهار مرحله داوری برگزیده شد .
 
این نمایشگاه 26 آذر ماه در نگارستان اشراق با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری استان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین بهجت و جمعی از اساتید دانشگاه افتتاح شد.
 
برگزاری کارگاه آموزشی با حضور سید محمد علی سید ابراهیمی  از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که به نقد تخصصی عکس های به نمایش درآمده اهتمام دارد، برگزاری سوگواره عاشورایی راه ماندگار تا چهارم دی ماه به طول خواهد انجامید.
 
ابراهیم سلیمانی نام آشنای عکاسی قم است، بزرگ و کوچک این رشته در قم او را می شناسند، او نیز یکی از بازدید کنندگانی بود که آثار دانشجویی را از نظر گذراند، او معتقد است: در نمایشگاه هایی که به عنوان کارهای دانشجویی است نوع قضاوت متفاوت است.  
 
وی میگوید: دانشجو در مقام فراگیر تمام آموخته ها را تجربه می کند و در آثارشان از دیدگاه هنرمندان حرفه ای کلیشه های وجود دارد که خیلی عیب نیست، آثار دانشجویی در مسائل فنی نیز ممکن است در مرحله تجربه باشد

استاد عکاسی قم مجموعه آثار به نمایش درآمده را مفید و مثبت ارزیابی کرده و گفت: احساس می شود پشت این نمایشگاه و آثار تعلیم خوبی وجود داشته و در آثار نشانه های ارزش هنری قابل مشاهده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری