کد خبر: 11824

پزشک عمومی در گفت و گو با قم خبر گفت:

پزشک عمومی گفت: در حجامت 70 درصد حجم خون خارج شده، ناسالم و تفاله است و مقدار کمی مایع است اما در خون دادن 70 درصد خون سالم از بدن دفع می شود و فواید حجامت ( دفع گرما و سموم ) را ندارد.

محمد جواد سلمی زاده در گفت و گو با قم خبر، بااشاره به مضمون روایات حضرت رسول(ص)، اظهارکرد: سم از بدن بجز محل حجامت خارج نمی شود و در اسلام به این طب سنتی تاکید فراوان شده است.

وی بابیان اینکه سم ناشی از رفتار یا گفتار از طریق حجامت از بدن تخلیه می شود، افزود: حجامت گرمای اضافی در بدن را خارج و توازون در گردش خون ایجاد می کند.

این پزشک عمومی حجامت را نسبت به خون دادن در الویت و بهتر دانست و گفت: هر کدام خواصی دارند اما در حجامت 70 درصد حجم خون خارج شده ناسالم و تفاله است و مقدار کمی مایع است اما در خون دادن 70 درصد خون سالم از بدن دفع می شود و فواید حجامت ( دفع گرما و سموم ) را ندارد.

سلمی زاده بااشاره به اینکه خون دادن نمی تواند جای حجامت را در بدن بگیرد، عنوان کرد: خون دادن با حجامت تضادی ندارد خون دادن برای کمک به دیگران است اما در حجامت سلامت افراد تضمین می شود.

 وی طبق روایت امام رضا(ع) یادآوری کرد: طبق روایت آن حضرت هفتم حزیران را دریابید و اگر فراموش شد 14 حزیران را دریابید زیرا به عنوان قضای حجامت در این روز محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری