فقط می تواند عشق تو این همه یار را به سویت بکشاند و بدون هیچ ترس و هراسی محبت تو را به دشمنان پدرت علی بن ابی طالب(ع) نشان دهد...؟

به گزارش قم خبر، خستگی دیگر برایم معنا ندارد زیرا تو نیز بخاطر برپایی اسلام ناب محمدی خیلی سختی کشیدی و برای نگه داشتن دینی که امروز در قلب من حک شده است!

 سکوت کرده ام و محو تماشای عاشقانت شده‌ام من امروز مدیون تو و کودکانت هستم، پاهایم تاول زده است و دیگر توان راه رفتن ندارد اما وقتی یاد سه ساله ات می افتم دیگر برایم هیچ چیز مهم نیست و فقط از خداوند می خواهم به پاهایم قدرت دهد و به نفس هایم زمان تا این بار دست بر سینه نهم و از نزدیک عرض ادب کنم« اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَیْن»

امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: "کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد."

تاریخچه پیاده روی کربلا

در برخی از روایات تاریخی بیان شده است که زیارت کربلا با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری»(متوفی سال 1281 قمری) رسم بوده است،‌ اما در برهه‌ای از زمان به ورطه فراموشی سپرده می‌شود و توسط میرزا حسین نوری دوباره احیا می‌شود.

این عالم بزرگوار اولین بار در عید قربان به پیاده‌روی از نجف تا کربلا اقدام کرد که 3 روز در راه بود و حدود 30 نفر از دوستان و اطرافیانش وی را همراهی می‌کردند . «محدث نوری» از آن پس تصمیم گرفت هر سال این کار را تکرار کند، ایشان آخرین بار در سال 1319 هجری قمری با پای پیاده به زیارت حرم أباعبدالله حسین(ع) رفت.

پیاده‌روی اربعین از منظر بزرگان

 در کتاب المراقبات از زبان این عالم نستوه میرزا جواد آقا تبریزی نوشته‌شده است که بیستم صفر را برای خود روز حزن و ماتم قرار دهید و تلاش کنید تا زائر مزار این امام شهید باشید، حتی اگر یک‌بار در تمام عمرتان باشد.

زیارت اربعین از منظر آیت‌الله بهجت «در روایات نوشته‌شده است که امام زمان(عج) موقع ظهور، پنج ندا به اهل عالم می‌کند و می‌فرماید، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،... امام زمان خودش را به‌واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند ... پس در آن زمان مردم باید امام حسین را به‌خوبی بشناسند و در حال حاضر که برخی از مردم امام حسین(ع) را نمی‌شناسند تقصیر ماست، چون برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.»

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری بااشاربه ثواب پیاده روی در روز اربعین، اظهارداشت: پیاده روی اربعین شان دهنده عشق و علاقه بی‌‌‌نهایت شیعیان به اباعبدالله (ع) است

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضور جمعیت میلیونی اربعین حسینی سبب ترس بدخواهان و کسانی که در دل خویش دشمنی با اهل بیت (ع) دارند می‌شود و دشمنان اسلام متوجه عظمت محبان و شیعیان مکتب اهل بیت (ع) می‌شوند. 

وی تصریح کرد: ملت ما باید از این عشق و علاقه به مکتب اهل بیت (ع) جهت وحدت در برابر دشمنان استفاده کند، تا زمانی که ملت ما وحدت داشته باشد دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به ملت ما وارد کنند 

 

عشق میلیونی حسینی را اربعین می شود تماشا کرد، این فقط پا به جاده رفتن نیست، یک ملاقات ساده رفتن نیست، می رسی تا خدا درنگ نکن، این فقط یک پیاده رفتن نیست؟

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری