کد خبر: 11639

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نو قم در گفتگو با قم خبر:

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورقم گفت: باید اشعاری در مداحی برای اهل بیت(ع) استفاده شود که جوانان را به سمت امام حسین (ع) بکشاند، گاهی ریتم و آهنگ مداحان امروزه ما در وصف اهل بیت (ع) برگرفته از سبک ترانه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری در گفت و گو با خبرنگار قم خبر،  بااشاره به خدمت بزرگ مداحان، اظهار داشت: مداحان باید از خواندن اشعاری که عزاداری را از زمینه اصلی خود خارج می کند، پرهیز کنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورقم افزود: باید اشعاری در مداحی برای اهل بیت(ع) استفاده شود که جوانان را به سمت امام حسین (ع) بکشاند.
 
وی مداحی برای اهل بیت را ازافتخارات فرد دانست و گفت: گاهی ریتم و آهنگ مداحان امروزه ما در وصف اهل بیت (ع) برگرفته از سبک ترانه است.
 
ضمیری بابیان اینکه امام حسین (ع) از این سبک عزاداری ها راضی نیست، تصریح کرد: الفاظی که گاهی در اشعار مداحی به کار رفته می شود( سگ امام حسین(ع) و...) بسیار زننده است و گاهی این الفاظ موجب کفر و شرک به خداوند است.

سوء استفاده کردن دشمنان اسلام از زبان حال های دست ساخته
 
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم بااشاره به اینکه باید مداحان احساسات خود را کنترل کنند، عنوان کرد: مداحان از منابع معتبر برای ذکر مصیبت خواندن اهل بیت(ع) استفاده کنند.
 
وی بابیان اینکه واقعه کربلا به قدری جان سوز است که اشک ها را از گونه ها روانه سازد، خاطرنشان کرد: مداحان نباید بی محابا از خود زبان حال درست کنند زیرا این کار موجب سوء استفاده کردن دشمنان اسلام می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری